طلای جهانی در انتظار سخنرانی رئیس‌کل فدرال رزرو

طلای جهانی در انتظار سخنرانی رئیس‌کل فدرال رزرو
معامله‌گران طلای جهانی با ذهنیتی مشوش نسبت به تصمیم‌های آتی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره، منتظر سخنرانی جروم پاول هستند.
کد خبر : ۱۵۷۰۳۵

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از رویترز؛ نرخ بازار لحظه‌ای انس طلای جهانی (ساعت ۹:۰۰ IRST)، با افت ۰.۳ درصدی، به قیمت ۱۹۶۷.۱ دلار رسید. امروز، در بازار آتی، قیمت طلای جهانی بدون تغییر ماند و با نرخ ۱۹۷۳ دلار به ازای هر انس معامله شد.

 

ایلیا اسپیواک (Ilya Spivak)، مدیرکل Global Macro در تستی‌لایو، می‌گوید: ریسک‌های ژئوپلتیک در حال هضم شدن در بازار است و بانک مرکزی آمریکا از افزایش نرخ‌های بهره خودداری کرده، در نتیجه بازدهی بازار را پایین آورده است. بدین ترتیب در هفته جاری، کاتالیزور محرک برای بازار طلا مشاهده نمی‌شود.

 

لحن یکسانی درباره تصمیم سیاستی آتی بانک مرکزی آمریکا از سوی روسای فدرال رزرو‌های ایالتی در سخنرانی‌های روز سه‌شنبه مشاهده شد، اما اکثر صحبت‌های آن‌ها حول داده‌های اقتصادی بود و بر اثرات بلندمدت بالا بودن بازدهی اوراق بر اقتصاد کلان صحبت کردند.

 

آستن گولزبی (Austan Goolsbee)، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، عنوان کرد: بانک مرکزی اقدامات به سزایی برای کاهش تورم انجام داده است. در حالی که میشل بومن (Michelle Bowman)، یکی از مدیران فدرال رزرو، گرچه با وی هم دیدگاه است اما می‌گوید: بانک مرکزی برای کاهش تورم باید نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت را مجددا افزایش دهد.

 

اکنون سرمایه‌گذاران متنظر سخنرانی جروم پاول(Jerome Powell)، رئیس‌کل فدرال رزرو هستند تا در سخنرانی‌های روز چهارشنبه و پنج‌شنبه، سرنخی از تصمیمات سیاستی فدرال رزرو ارائه دهد.

 

اسپیواک افزود: به احتمال زیاد صحبت‌های تکراری هفته قبل توسط پاول در باشگاه اقتصادی نیویورک یا بیانات مشابه از کمیته بازار باز فدرال شنیده خواهد شد. یعنی خواهیم شنید؛ فدرال رزرو قرار است نرخ‌های بهره را در سطوح کنونی حفظ کرده و این به معنی خاتمه افزایش نرخ‌های هدف است.

 

به استناد CME FedWatch tool، هم‌اکنون فعالان اقتصادی احتمال ۱۵ درصدی افزایش نرخ را می‌دهند، اما ۲۰ درصد افراد معتقدند کاهش نرخ‌های هدف تا قبل از ماه مارس در راه است.

 

نرخ‌های بهره پایین‌تر می‌تواند دارایی‌های بدون بازده را جذاب کرده و از هزینه فرصت نگهداری آن‌ها بکاهد.

 

در گروه فلزات گرانبها؛ قیمت هر اونس نقره با کاهش ۱.۷ درصدی به ۲۲.۵ دلار رسید و قیمت اونس پلاتین نیز با افت ۱.۲ درصدی در قیمت ۸۹۴.۷ دلار معامله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر