04 آذر 1402 - 11:13
نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایبنا؛

روند کاهش نرخ رشد نقدینگی باعث ثبات بازارها شده است

روند کاهش نرخ رشد نقدینگی باعث ثبات بازارها شده است
یک نماینده مجلس گفت: امروز در سایه کاهش رشد نقدینگی و کاهش رشد پایه پولی، روند کاهش تورم و ثبات در بازارها مشهود است.
کد خبر : ۱۵۷۲۴۴

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگارایبنا اظهار کرد: امروز در سایه کاهش رشد نقدینگی و کاهش رشد پایه پولی در کشور کاهش تورم و ثبات در قیمت کالا‌ها در بازار مشهود است.


وی افزود: بازار ارز در ماه‌های گذشته ثبات قابل توجهی را تجربه کرده و اگر بعضاً نوساناتی هم در بازار ارز ایجاد شده هیچ دلیل بنیادی اقتصادی نداشته و با مدیریت صحیح بانک مرکزی مهار شده است و نتوانسته اثرات جدی به همراه داشته باشد.


نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این ثبات اقتصادی که امروز شاهد آن هستیم باید تداوم پیدا کند و لازمه تداوم این ثبات نیز ایجاد رشد و رونق در حوزه تولید است.


حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: ایجاد رشد و رونق تولید مستلزم تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی از طریق اعطای تسهیلات به آن‌ها است که در این زمینه باید بانک‌ها به طور جدی وارد میدان شوند.


وی افزود: بانک‌ها باید آنطور که شایسته است به وظیفه قانونی خود در اعطای تسهیلات به واحد‌های تولیدی عمل کنند چرا که قطعا ما برای آنکه ثبات اقتصادی ایجاد شده در کشور را تداوم بخشیم باید تولید را حمایت کرده و رونق دهیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر