29 آبان 1402 - 22:07

آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای حضور در سواحل مکران

آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای حضور در سواحل مکران
وزیر راه و شهرسازی از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در منطقه مکران خبر داد.
کد خبر : ۱۵۷۴۹۴

به گزارش ایبنا؛ وزیر راه و شهرسازی از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در منطقه مکران خبر داد و گفت: کمیته‌ای در وزارت راه و شهرسازی برای ارزیابی پیشنهادات سرمایه‌گذاری در مکران تشکیل شده که در حال ارزیابی پیشنهاد‌ها است.

مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از طرح‌های مناسب و کارشناسی شده ایجاد و احداث ۲۷ شهرک ساحلی جدید است که هدف‌گذاری ایجاد آن انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مکان‌یابی ۲۷ نقطه شهرک ساحلی در منطقه مکران، ملاحظات زیست‌محیطی، پدافندی، امنیتی و سایر موارد را دارد، توضیح داد: ۲۷ نقطه ساحلی در کمیته فنی و شورای برنامه‌ریزی چهار استان بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید. هم‌اکنون این ۲۷ نقطه ساحلی در مرحله ارایه و طرح در شورای‌عالی شهرسازی و معماری برای تصویب نهایی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت بررسی همه‌جانبه این ۲۷ منطقه ساحلی گفت: در برنامه است تا حداکثر طی یک ماه آینده مکان‌یابی ۲۷ نقطه شهرک ساحلی جنوب که مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان را دارد در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارایه و مصوب شود. در کنار تصویب ایجاد ۲۷ شهرک ساحلی، طرح جامع تمامی این شهر‌ها تهیه خواهد شد که مقرر است با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهر‌های جدید و استانداری‌ها، این کار انجام خواهد شد.

بذرپاش با اشاره به طرح «هم‌پیوندی» که مربوط به استان‌های فاقد ساحل است، گفت: در این طرح، استان‌های فاقد ساحل از مواهب دریا بهره‌مند خواهد شد. در مرحله بعد از تصویب در شورای‌عالی شهرسازی و معماری، طرح «هم‌پیوندی» استان‌های فاقد ساحل در هر کدام از استان‌ها تکمیل می‌شود و در اتاق بازرگانی، در نشست بازرگانان و فعالان اقتصادی استان مطرح و جذب سرمایه انجام می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدی و بازرگانی برای سرمایه‌گذاری در منطقه مکران اعلام آمادگی کردند. حتی در سفر‌هایی که به کشور‌های منطقه انجام شد، کشور‌های همسایه برای سرمایه‌گذاری در مکران، اعلام آمادگی کردند. همچنین کمیته‌ای در وزارت راه و شهرسازی برای ارزیابی پیشنهادات سرمایه‌گذاری در مکران تشکیل شده که در حال ارزیابی پیشنهاد‌ها هستند.

عملیات ساخت شهرک‌های ساحلی سال آینده آغاز می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات ساخت شهرک‌های ساحلی از سال آینده آغاز می‌شود، گفت: با توسعه زیرساخت‌ها تلاش می‌کنیم تا سرمایه‌گذاران بیشتری در مکران مشارکت داشته باشند.

بذرپاش با بیان اینکه هم‌اکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن با مدل‌های مختلف در حال ساخت است، افزود: تا پایان امسال ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی و تا پایان دولت سیزدهم یک میلیون قطعه زمین روستایی تامین و تحویل می‌شود. در بخش شهری نیز برنامه امسال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در شهر‌ها در برنامه بوده که تاکنون ۴۰۰ هزار قطعه زمین شهری تامین شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر