یک کودک از هر ۱۰ کودک لندنی بی‌خانمان است!

یک کودک از هر ۱۰ کودک لندنی بی‌خانمان است!
تعداد افراد زیر ۱۸ سال که در اقامتگاه‌های موقت انگلیس زندگی می‌کنند به ۱۳۹۰۰۰ نفر می‌رسد که عمده آنان در لندن هستند.
کد خبر : ۱۵۸۲۴۶

به گزارش ایبنا و به نقل از گاردین، بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های دولتی انگلیس، بیش از یک کودک از هر ۱۰ کودک و نوجوان در برخی مناطق لندن بی خانمان هستند.

مقایسه آخرین آمار بی خانمان‌ها نشان می‌دهد آماری بالغ بر ۴/۴% افراد زیر ۱۸ سال لندنی - یعنی بیش از یک نفر از هر ۲۵ نفر - در پایان ژوئن سال جاری در اقامتگاه‌های موقت زندگی می‌کردند.

اما موضوع بی‌خانمانی در برخی از نقاط لندن حادتر است. قریب به ۱۲% کودکان و نوجوانان محله وست مینستر در اقامتگاه‌های موقت اسکان داده شده‌اند. این آمار در محله نیوهام و منطقه کنزینگتون و چلسی بیش از ۱۰% است.

«کارن باک» نماینده حزب کارگر در وست‌مینستر شمالی در این رابطه گفت: « این ارقام ویرانگر و یک تراژدی منحصربفرد برای همه دست اندرکاران است.»

لندن در خط مقدم بحران مسکن انگلیس به دلیل هزینه‌های فزاینده مسکن، عدم تامین مالی مسکن، کندی در اصلاح اجاره در بخش خصوصی و فقدان سرمایه گذاری در مسکن اجتماعی است.

«پلی نیت» مدیر اجرایی Shelter (موسسه خیریه فعال در امور حقوق مستاجرین در انگلیس) می‌گوید: آماری بالغ بر ۱۳۹۰۰۰ کودک صبح کریسمس [۲۰۲۴] بدون مکانی امن از خواب بیدار می‌شوند و ایام تعطیلات را در اقامتگاه‌های موقت تاریک و اغلب سرد، تنگ و شلوغ سپری می‌کنند. واقعاً تکان دهنده است که می‌بینیم تعداد بالایی از کودکان در برخی مناطق مجبور به بزرگ شدن در این شرایط هستند.»

به گزارش ایبنا لازم به ذکر است که آمار فوق مربوط به کودکان اسکان یافته در اقامتگا‌های موقت انگلیس است و قاعدتاً کودکان بی‌خانمان در سطح شهر‌های این کشور که در اقامتگاه‌ها ساکن نشدند، شامل این آمار نمی‌شود.

 

برچسب ها: انگلیس مسکن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر