مدیر توسعه خدمات شرکت کاشف:

مهاجمان داخلی عامل اصلی نشت اطلاعات سازمان‌ها هستند

مهاجمان داخلی عامل اصلی نشت اطلاعات سازمان‌ها هستند
مدیر توسعه خدمات شرکت کاشف، در نشستی تخصصی با نگاهی به رویکرد تحول دیجیتال، به موضوع امنیت در بانکداری دیجیتال پرداخت.  
کد خبر : ۱۵۸۹۶۱

به گزارش ایبنا؛ سجاد طرهانی با نگاه به سابقه حملات و رخداد‌های امنیتی در برخی از سازمان‌ها وشرکت‌ها اولین گام برای کاهش حملات را آگاهی سازمان از دارایی‌ها و داده‌های خود دانست و افزود: پس ازآن باید آن‌ها را دسته‌بندی و اولویت‌بندی کرده و بنا به این گروه‌بندی‌ها اقدامات لازم را در جهت رسیدگی به آن انجام دهند. ما نیز در شرکت کاشف به عنوان بازوی امنیتی بانک مرکزی در تلاشیم توانمندی‌های خود و شرکت‌های مربوطه را در این بخش افزایش دهیم.


طرهانی گفت: بخش زیادی از حملات رایج سازمان‌ها از طریق نشت اطلاعات است و این نشت اطلاعات از طریق نیرو‌های داخل سازمان‌ها صورت می‌گیرد به همین خاطر مدیریت و آموزش منابع انسانی در این حوزه اهمیت به سزایی پیدا می‌کند.


مدیر واحد توسعه خدمات کاشف، با اشاره به علاقه مردم ایران به تکنولوژی، گفت:یکی از عوامل پیشرو بودن در زمینه تحول دیجیتال و دیجیتالی شدن در حوزه بانکداری نسبت به دیگر صنایع همین علاقه مندی است. وی در ادامه افزود:، اما در فضای فناورانه و اینترنت همیشه مشکلات امنیتی وجود دارد و شاید هرگز نتوان این ریسک را به صفر رساند. با اینحال اگر بخواهم از سطح حمله یا attack surface در سازمان‌ها صحبت کنم، سطح حمله شامل تمامی قسمت‌هایی است که یک مهاجم می‌تواند در حمله سایبری از طریق آن به سازمان نفوذ کند.

 

طرحانی ادامه داد در تحول دیجیتال داده‌های بیشتری نگهداری می‌شود و به همین خاطر موضوع امنیت، اهمیتی چندین برابر پیدا می‌کند. افزایش کانال‌ها، ادغام سامانه‌ها احراز هویت و مجوزدهی از دور تنها بخشی از امکاناتی است که همزمان با ایجاد سطح دسترسی و راحتی بیشتر امکان اسیب‌پذیری را نیز بیشتر خواهد کرد. در حقیقت در تحول دیجیتال سطح آسیب‌پذیری بیشتر خواهد شد.


قابل ذکر است در این نشست مهدی اوجانی مدیرعامل استودیو تجربه و علیرضا خداکرمی عضو هیات مدیره بانک پارسیان نیز حضور داشتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر