خسارت ۶۰ میلیارد دلاری جنگ برای رژیم صهیونیستی

خسارت ۶۰ میلیارد دلاری جنگ برای رژیم صهیونیستی
یک روزنامه اسرائیلی با اعداد و ارقام از خسارات مالی ناشی از اشغالگری اسرائیل در ادامه جنگ در جبهه‌های جنوبی و شمالی نوشت.
کد خبر : ۱۵۹۱۴۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت از خسارات مالی ناشی از اشغالگری اسرائیل در ادامه جنگ در جبهه‌های جنوبی و شمالی خبر داد.

این روزنامه با تاکید بر اینکه اسرائیل اکنون یکی از مهمترین جنگ‌های خود را پشت سر می‌گذارد، تاکید کرد که اثرات آن به وضوح در تمام جنبه‌های زندگی، انتظارات اقتصادی و در کل جامعه احساس می‌شود.

این روزنامه افزود: پس از جدول بندی تمام جنبه‌های جنگ تاکنون، هزینه آن به حدود ۶۰ میلیارد دلار می‌رسد و توضیح داد که این «شامل خود بودجه جنگ و همچنین اشکال مختلف کمک‌های مالی به همه کسانی است که درآمدشان به دلیل جنگ کاهش یافته است.


یدیعوت آحارونوت نوشت که هر روز برای ارتش اسرائیل حدود ۲۷۲ میلیون دلار هزینه دارد که هر سرباز ذخیره روزانه ۸۲ دلار دریافت می‌کند، در حالی که مجموع این پرداخت‌ها به تنهایی ۲.۵ میلیارد دلار است.

بر اساس گزارش این روزنامه، بخش بزرگی از خسارت به کیبوتس‌های اطراف نوار وارد شد، زیرا به طور کامل تخریب شدند و زیرساخت‌ها سوختند و حدود ۵.۵ میلیارد دلار خسارت برجای گذاشتند.

در شمال، با کمپین بمب‌گذاری‌های ادامه‌دار که توسط حزب‌الله راه‌اندازی شد، «با زیان مالی تقریباً ۱.۶ میلیارد دلار»، همین اتفاق در حال آشکار شدن است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: اسرائیل غزه بحران
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر