آکسفام گزارش داد؛

۵ میلیارد نفر در جهان فقیرتر شدند!

۵ میلیارد نفر در جهان فقیرتر شدند!
جهان انتظار دارد اولین فرد تریلیون دلاری خود را در ۱۰ سال آینده ببیند. این در شرایطی است که فقر در جهان بیش از دو قرن دیگر ادامه خواهد یافت.
کد خبر : ۱۵۹۴۰۰

به گزارش ایبنا، آکسفام، سازمانی بین‌المللی مستقر در انگلیس است که حوزه فعالیت آن فقر و گرسنگی در سطح جهان است. بر اساس گزارش اخیر آکسفام تحت عنوان «Inequality Inc»، پنج مرد ثروتمند جهان از سال ۲۰۲۰ میلادی دارایی خود را دو برابر کرده و به مجموع ۸۶۹ میلیارد دلار رسانده‌اند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ۶۰ درصد جمعیت جهان در همین مدت فقیرتر شده‌اند.

 

جهان انتظار دارد اولین فرد تریلیون دلاری خود را طی ۱۰ سال آینده ببیند. این در شرایطی است که فقر در جهان بیش از دو قرن دیگر (۲۲۹ سال) ادامه خواهد یافت.

 

گزارش آکسفام نشان داد که دارایی خالص میلیاردر‌های جهان با نرخی سه برابر سرعت تورم افزایش یافته و به ۳/۳ تریلیون دلار از سال ۲۰۲۰ میلادی رسیده است. هفت شرکت از ۱۰ شرکت برتر جهان توسط یک میلیاردری اداره می‌شود که ثروت و سهام آن‌ها رشد می‌کند اما استاندارد‌های زندگی کارکنان در سطوح پایین‌تر همچنان رو به کاهش است.

 

در این گزارش آمده است: متوسط ​​دستمزد واقعی قریب به ۸۰۰ میلیون کارگر در ۵۲ کشور جهان کاهش یافته است.

 

داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط شرکت تحقیقاتی «Wealth X» نشان داد به ثروت پنج میلیاردر برتر جهان یعنی ایلان ماسک، جف بزوس، مارک زاکربرگ، لری الیسون و برنارد آرنو بالغ بر ۴۶۴ میلیارد دلار اضافه شده است. این در حالی است که ۶۰ درصد جمعیت جهان معادل تقریباً ۴/۷۷ میلیارد نفر شاهد کاهش ۰/۲ درصد کل ثروت خود بوده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر