چالش جدید کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ

چالش جدید کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ
کشتی‌های اسرائیلی به دلیل پیامد‌های حملات دریای سرخ با تصمیمات دشواری روبرو هستند.
کد خبر : ۱۵۹۷۴۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، روزنامه اسراییلی گلوبز اعلام کرد که شرکت‌های بیمه بین المللی توقف پوشش کشتی‌های اسرائیلی اقدامی بی سابقه است که کشتی‌های رژیم اشغالگر را به دلیل تأثیرات عمده بر مسیر‌ها و هزینه‌های آن‌ها با تصمیمات دشواری مواجه می‌کند.

به گفته گلوبز، این تصمیم دو گزینه را برای کشتی‌های اسرائیلی باقی می‌گذارد؛ یا از طریق دماغه راس الرجاء در اطراف آفریقا حرکت کنند که حداقل دو هفته و هزینه‌های بیشتری به سفر اضافه می‌کند یا از بندر‌های تغذیه در شرق مدیترانه استفاده کنند که کالا‌ها تخلیه و در کشتی‌های عازم اسرائیل بارگیری مجدد می‌شوند.

براساس آنچه که CNN و Load Star (متخصص در حوزه کشتیرانی) و روزنامه اسرائیلی گلوبز گزارش داده اند، شرکت‌های بیمه بین المللی پوشش کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و بریتانیایی را که در دریای سرخ تردد می‌کنند، متوقف کرده اند.

حق بیمه کشتی‌های عبوری از دریای سرخ شاهد جهش قابل توجهی از ۰.۰۱ درصد ارزش کالا‌های کشتی به یک درصد در ابتدای دسامبر گذشته بود.

این بدان معناست که یک کشتی کانتینری حاوی ۱۲۰۰۰ تن محموله به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار باید یک میلیون دلار اضافی بیمه حمل و نقل بپردازد تا از دریای سرخ عبور کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر