15 بهمن 1402 - 10:45

گواهی سپرده خاص در کنترل نقدینگی و کاهش التهابات ارزی موثر است

گواهی سپرده خاص در کنترل نقدینگی و کاهش التهابات ارزی موثر است
افزایش قیمت دلار جنبه روانی دارد و فاقد توجیه اقتصادی است؛ بنابراین به طور قطع نوسانات فروکش خواهد کرد.
کد خبر : ۱۶۰۰۶۸

 سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی؛ نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا گفت: اقدام جدید بانک مرکزی در فروش اوراق توسط بانک‌ها با سود ۳۰ درصد سالانه به منظور افزایش سرمایه در گردش برای واحد‌های تولیدی اقدامی قابل تقدیر و قابل حمایت است.

 

وی افزود: این اقدام باعث می‌شود تا نقدینگی سرگردان در جامعه مدیریت و به سمت تولید و ایجاد رونق در این حوزه هدایت شود.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: اقدام جدید بانک مرکزی باعث می‌شود تا سرمایه و نقدینگی موجود در جامعه به جای اینکه صرف سفته بازی و سوداگری در بازار ارز و سکه شود به سمت تولید هدایت شده و اشتغال را نیز در کنار رشد تولید به همراه خواهد داشت. 

 

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن امتیازاتی همچون معافیت مالیاتی و پرداخت سود قطعی در کنار سود ۳۰ درصد در پایان کار و همینطور پذیرفتن این اوراق به عنوان وثیقه در بانک‌ها برای دریافت وام‌های خرد اقداماتی است که جذابیت‌هایی را برای خرید این اوراق ایجاد کرده است.

 

وی در پایان با اشاره به نوسانات بازار ارز ناشی از تحولات سیاسی منطقه تاکید کرد: افزایش قیمت‌ها جنبه روانی دارد و فاقد توجیه اقتصادی است؛ بنابراین به طور قطع نوسانات در روز‌های آینده فروکش خواهد کرد که البته شاهد کاهش قیمت دلار در روز گذشته (شنبه ۱۴ بهمن) نیز بودیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر