11 فروردين 1403 - 13:02
نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایبنا؛

اجرای مناسب قانون بهبود فضای کسب و کار لازمه مردمی سازی تولید/ صدور یک میلیون و ۵۰۰ هزار پروانه الکترونیکی

اجرای مناسب قانون بهبود فضای کسب و کار لازمه مردمی سازی تولید  صدور یک میلیون و ۵۰۰ هزار پروانه الکترونیکی
لازمه مردمی‌سازی تولید و تحقق شعار سال اجرای هر چه بهتر قانون‌های بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار است.
کد خبر : ۱۶۱۷۶۳

جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: لازمه تحقق شعار سال و مردمی‌سازی تولید اجرای هرچه بیشتر و بهتر قوانین تصویب شده در این راستا است.

 

وی افزود: ما قوانینی همچون قانون بهبود فضای کسب و کار و قانون تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار را در مجلس تصویب کرده‌ایم که در حال اجرا است و با اجرای هرچه بیشتر و بهتر این قوانین می‌توانیم در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: اکنون پس از گذشت حدود یک و نیم سال از اجرای قانون تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار شاهد اجرای ۶۸ درصدی این قانون هستیم و هنوز برخی دستگاه‌ها به طور کامل به سامانه ارائه مجوز‌های کسب و کار به صورت الکترونیکی متصل نشده‌اند.

 

قادری خاطرنشان کرد: در مواردی که دستگاه‌های مربوطه برای صدور مجوز و پروانه به سامانه متصل شده‌اند ما شاهد تسریع در انجام امور هستیم و کار با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

 

وی افزود: از ابتدای اجرای این قانون تاکنون حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار پروانه برای کسب و کار‌های مختلف به صورت الکترونیکی و بدون کاغذ بازی‌های اداری صادر شده است.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: دولت و بانک مرکزی در سال گذشته اقدامات خوبی را در جهت کاهش رشد نقدینگی و رشد پایه پولی و در نتیجه آن کاهش تورم داشتند تا شاهد ایجاد رونق در تولید و اشتغال کشور باشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر