12 فروردين 1403 - 11:11

لزوم استفاده از ظرفیت تعاونی برای مردمی سازی تولید

لزوم استفاده از ظرفیت تعاونی برای مردمی سازی تولید
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای مردمی‌سازی تولید و تحقق شعار سال باید استفاده از ظرفیت بخش تعاون را در دستور کار خود قرار دهیم.
کد خبر : ۱۶۱۷۸۰

شهباز حسن پور بیگلری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: برای تحقق شعار سال و مردمی‌سازی تولید باید به بخش تعاون توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: اصل ۴۴ قانون اساسی به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بخش تعاونی اشاره داشته و ما نیز برای تحقق شعار سال باید اجرای این اصل از قانون اساسی به ویژه با محوریت استفاده از ظرفیت بخش تعاون را در دستور کار خود قرار دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بخش تعاون باعث می‌شود هم نقدینگی سرگردان موجود در جامعه به سمت تولید هدایت شود و هم سرمایه‌های انسانی و نیروی کار متخصصی که در سطح کشور وجود دارد و یک ظرفیت بالقوه است به فعل تبدیل شود.

حسن پور بیگلری خاطرنشان کرد: سرمایه‌های انسانی و نیرو‌های متخصص فراوانی در حوزه‌های مختلف در کشور داریم و باید با جذب آن‌ها در بازار کار و فعالیت‌های تولیدی جلوی خروج این سرمایه‌ها از کشور را بگیریم.

وی افزود: با هدایت نقدینگی به سمت تولید است که دیگر شاهد سرازیر شدن سرمایه‌های مردم به سمت بازار‌های ارز و سکه و سوداگری‌ها در کشور نخواهیم بود و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید هم از سوداگری‌ها جلوگیری می‌کند و هم باعث ایجاد و رونق تولید و رونق اشتغال در کشور می‌شود.

به گزارش ایبنا مقام معظم رهبری در سخنانشان در ابتدای سال جدید سال ۱۴۰۳ را به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر