15 فروردين 1403 - 15:25

رشد ۱۰ درصدی تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر کشور

رشد ۱۰ درصدی تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر کشور
میزان تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر طی ۱۲ ماه گذشته، معادل ۲۳۶ میلیون تن بود که حاکی از رشد ۱۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ است.
کد خبر : ۱۶۱۸۶۳

به گزارش ایبنا، میزان تخلیه کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۲۹ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۴۰۳ تن، میزان تخلیه کالا‌های غیرنفتی معادل ۵۱ میلیون و ۱۷ هزار و ۷۴۹ تن و مجموع تخلیه کالا‌های نفتی و غیرنفتی معادل ۸۰ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۵۲ تن بوده است.

بارگیری کالا‌ها

میزان بارگیری کالا‌های نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی سال گذشته، معادل ۸۱ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۴۶۸ تن، میزان بارگیری کالا‌های غیرنفتی ۷۴ میلیون و ۹۰ هزار و ۶۲۱ تن و مجموع بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی معادل ۱۵۵ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۸۹ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۸ درصدی در بخش کالا‌های نفتی، رشد ۲۳ درصدی در بخش کالا‌های غیرنفتی و رشد ۱۵ درصدی در بخش کالا‌های نفتی و غیرنفتی است.

تخلیه‌وبارگیری کالا

جمع تخلیه‌وبارگیری کالا‌های نفتی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفندماه همان سال، معادل ۱۱۱ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۸۷۱ تن و جمع تخلیه‌وبارگیری کالا‌های غیرنفتی ۱۲۵ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۳۶۹ تن بوده؛ همچنین مجموع تخلیه‌وبارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۲۳۶ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۴۰ تن بوده که حاکی از رشد ۶ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالا‌های نفتی، رشد ۱۳ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالا‌های غیرنفتی و رشد ۱۰ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

عملیات کانتینری

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی تخلیه‌وبارگیری صورت‌گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز در سال ۱۴۰۲، معادل ۲ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۳۸۵ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر