19 فروردين 1403 - 09:28

نوسانات ارزی حاصل از ورود پول داغ به بازار تا کی ادامه دارد؟

نوسانات ارزی حاصل از ورود پول داغ به بازار تا کی ادامه دارد؟
استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: نوسانات بازار ارز و طلا عمدتا ناشی از اخبار سیاسی است و به صورت موقت خواهد بود.
کد خبر : ۱۶۱۹۷۰

به گزارش ایبنا؛ محمد سلیمانی؛ استاد دانشگاه امام صادق با بیان اینکه نرخ ارز پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق افزایش زیادی داشت، اظهار کرد: در ایران اغلب سرمایه‌گذاری‌های مردم، کوتاه‌مدت بوده و در دارایی‌های با نقدشوندگی بالا انجام می‌شود؛ در نتیجه این پول داغ که همیشه در دست مردم است، سبب می‌شود تا اخبار مختلف به سرعت تاثیر خود را بر بازار‌هایی مانند ارز و طلا نشان دهد.


وی افزود: در این شرایط، جریانی که از نوسانات نرخ ارز بهره می‌برد و دارای قدرت رسانه‌ای و مالی است، به شدت می‌تواند جو روانی ایجاد کرده و با استفاده از آن عایدی مالی زیادی را کسب کند.


استاد دانشگاه امام صادق (ع) اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که تاثیر این اخبار بر بازار کالا‌ها کاملا متفاوت بوده و ممکن است در یک بازار اصلا حس جنگ‌زدگی و نزدیک به جنگ بودن مشاهده نشود؛ اما در بازار ارز این ترس به سرعت منتقل می‌شود و اثر خود را نشان می‌دهد. در همین زمان است که می‌توان احتمال وجود یک اقدام خرابکارانه سیاسی را بالا دانست.


سلیمانی بیان کرد: در حال حاضر متغیر‌های اقتصادی ما در وضعیت خوبی قرار دارند؛ به نحوی که در سال گذشته شاهد کاهش قابل توجه نقدینگی و پایه‌پولی بودیم با این وجود نوسانات کوتاه مدتی در بازار‌ها علی الخصوص بازار ارز و طلا مشاهده می‌شود که عمدتا ناشی از اخبار سیاسی بوده و موقتی و کوتاه مدت خواهد بود.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر