26 فروردين 1403 - 17:36
مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران؛

تامین ارز صنایع، دارو و کالا‌های اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت

تامین ارز صنایع، دارو و کالا‌های اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
در سال جدید بیش از یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار ارز صنایع، ۳۶۷ میلیون دلار کالا‌ی اساسی و ۵۹ میلیون دلار ارز درمانی تامین شده است.
کد خبر : ۱۶۲۱۸۷

به گزارش ایبنا،علی سعیدی؛ مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه ارائه گزارش‌های روزانه تامین ارز و معاملات طلای این مرکز با اعلام اینکه هفدهمین جلسه حراج حضوری شمش طلا‌ی مرکز مبادله ارزو طلای ایران امروز به روال سابق برگزار شد، گفت: در این حراج از ۲۹۰ قطعه شمش عرضه شده توسط صادرکنندگان،۱۲۴ کیلوگرم شمش طلا در قطعه‌های یک کیلوگرمی و با عیار ۹۹۵ در هزار مورد معامله قرار گرفت. میانگین قیمت هر قطعه شمش طلا، ۴ میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومان ثبت شد.

«سعیدی» با اشاره به اینکه علاوه بر حراج شمش و سکه طلا، تامین ارز به قوت خود در مرکز مبادله ایران ادامه دارد، توضیح داد:از ابتدای سال تا پایان ۲۵ فروردین ماه شاهد تامین ارز ۳۶۷ میلیون دلاری در حوزه کالا‌های اساسی و کشاورزی بودیم؛ گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی عمده ارز را در این گروه به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: تامین ارز گروه دارو و تجهیزات پزشکی معادل ۵۹ میلیون دلار صورت گرفته که دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی مهمترین اقلام این گروه جهت تخصیص ارز بوده است.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با بیان اینکه در مجموع یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است، تشریح کرد: تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۲۷۸ و ۱۴۶ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند. همچنین، تامین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۹۰، ۶۸، ۴۸ و ۸۸ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب، ۲۳، ۸۷، ۶۷ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، ۴۶۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۸۸ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

«سعیدی» در پایان با اعلام اینکه اولین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران فردا ۲۷ فروردین ماه برگزار می‌شود، بیان کرد: این حراج دهمین جلسه حراج سکه طلا مرکز مبادله ایران است و به صورت غیرحضوری از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود. دارایی موضوع دهمین حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر