29 فروردين 1403 - 13:44

تجارت ۱۵۶ میلیارد دلاری روسیه با کشور‌های همکاری اسلامی

تجارت ۱۵۶ میلیارد دلاری روسیه با کشور‌های همکاری اسلامی
حجم مبادلات تجاری روسیه و کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی طی سه سال گذشته با ۳۷ درصد افزایش به ۱۵۶ میلیارد دلار رسیده است.
کد خبر : ۱۶۲۳۰۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، مارات خسنولین معاون نخست وزیر روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: مجمع بین المللی اقتصادی روسیه و کشور‌های سازمان همکاری اسلامی ماه آینده برگزار می‌شود.

وی گفت: حجم مبادلات تجاری روسیه و کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی طی سه سال گذشته به ۱۵۶ میلیارد دلار رسیده است که نتایج آن در این مجمع بررسی خواهد شد.

سازمان همکاری اسلامی (OIC)، سازمانی بین دولتی است که با عضویت ۵۷ کشور به گسترش بیش از چهار قاره است. این سازمان، صدای جمعی جهان اسلام و تضمین برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان است. سازمان OIC بر اساس تصمیم اجلاسی تاریخی که در پی نتیجه آتش‌سوزی جنایی مسجد الاقصی در ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۹ در رباط، پادشاهی مغرب تأسیس شد.

نام این سازمان از زمان تأسیس در سال ۱۹۶۹ تا سال ۲۰۱۱ سازمان کنفرانس اسلامی بود سپس به سازمان همکاری اسلامی تغییر یافت.

نشست سران این سازمان هر ۳ سال یک بار و در پایتخت یکی از کشور‌های اسلامی عضو برگزار می‌شود. کشور‌هایی که این کنفرانس را برگزار می‌کنند به مدت سه سال ریاست آن را نیز بر عهده می‌گیرند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر