05 ارديبهشت 1403 - 11:52

کاهش ۱۰ درصدی گردشگری خارجی در اردن به دلیل جنگ در غزه

کاهش ۱۰ درصدی گردشگری خارجی در اردن به دلیل جنگ در غزه
گزارش برنامه اجرایی چشم‌انداز نوسازی اقتصادی اردن به برجسته‌ترین جزئیات عملکرد بخش گردشگری و موانع و چالش‌های پیش روی این بخش پرداخت.
کد خبر : ۱۶۲۵۴۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، این گزارش نشان می‌دهد که بخش گردشگری همچنان تحت تاثیر شرایط فعلی منطقه از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ است که منجر به لغو کلیه پرواز‌های عقبه تا به امروز و برخی پرواز‌ها به عمان و کاهش تعداد پرواز‌ها شده است.


این کشور با کاهش ورود گردشگران از کشور‌های هدف که بیشتر آن‌ها از اروپا و آمریکا بودند و همچنین با تأخیر در اجرای مطالعه بررسی ورود و خروج مواجه شد.

این گزارش نشان می‌دهد که تعداد گردشگران بین المللی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته و به ۱.۳۳ میلیون گردشگر رسیده است. این در حالی است که هزینه گردشگران بین المللی تا فوریه ۲۰۲۴ حدود ۷۸۲ میلیون دینار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

تعداد کارگران بخش گردشگری تا پایان سال ۲۰۲۳ به حدود ۵۴.۸ هزار نفررسیده است، در حالی که تعداد افرادی که با پرواز‌های ارزان قیمت و منظم به این کشور وارد شده اند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به حدود ۷۴.۴ هزار مسافر رسیده است که با ۶۲۵ نفر وارد شده اند و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش را ثبت کرده است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: اردن گردشگری عمان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر