07 ارديبهشت 1403 - 17:22

بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت

بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت
پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن نرخ‌های بهره را بدون تغییر نگه داشت، ین امروز جمعه به پایین‌ترین سطح خود در سه دهه اخیر رسید.
کد خبر : ۱۶۲۶۰۶

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبنا و به نقل از خبرگزاری عمون، ین در دقایقی پس از اعلام تصمیم بانک مرکزی ژاپن حدود ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۵۶.۱ در برابر دلار رسید. ین همچنین به پایین‌ترین سطح خود در برابر یورو در ۱۶ سال گذشته رسید و ۱۶۷.۳۸ در هر یورو را ثبت کرد و در برابر دلار استرالیا پایین‌ترین سطح در نزدیک به یک دهه اخیر را ثبت کرد.



بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره کوتاه مدت را در محدوده صفر تا ۰.۱ درصد نگه داشت و انتظار داشت تورم در سه سال آینده حدود دو درصد باقی بماند.



شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن امروز جمعه گفت که از نزدیک حرکت ارز را زیر نظر دارد و آماده است هر اقدامی در این زمینه انجام دهد.


دلار تحت فشار داده‌های رشد در ایالات متحده که ضعیف‌تر از حد انتظار بود، سقوط کرد، حتی با وجود افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری که دلیل آن این است که تورم همچنان بالاتر از حد انتظار است.


پوند انگلیس دیروز پنجشنبه ۰.۴ درصد افزایش یافت و آخرین بار با قیمت ۱.۲۵۰۳ دلار معامله شد. دلار نیوزیلند نیز در معاملات صبحگاهی آسیا افزایش یافت و ۰.۵۹۶۰ دلار ثبت کرد و نسبت به چهار جلسه قبل افزایش داشت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: ژاپن ین دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر