07 ارديبهشت 1403 - 17:28

اعلام آمادگی کوبا برای خرید خودرو‌های برقی ساخت ایران

اعلام آمادگی کوبا برای خرید خودرو‌های برقی ساخت ایران
در دیدار وزیر حمل و نقل کوبا با وزیر صمت، مقامات این کشور آمریکای شمالی، جهت خرید خودرو‌های برقی ساخت ایران اعلام آمادگی کردند.
کد خبر : ۱۶۲۶۰۸

به گزارش ایبنا؛ عباس علی آبادی امروز در دیدار با وزیر حمل و نقل کوبا آمادگی ایران را برای تعمیق روابط اقتصادی با کوبا در زمینه صنایع مختلف اعلام کرد.


وی با تاکید بر اهمیت توسعه روابط با جمهوری کوبا به اشتراکات ایران و کوبا به ویژه قرار گرفتن دو کشور تحت تحریم‌های ظالمانه اشاره کرد و افزود: این تحریم‌ها برای کشورمان و شرکت‌های ایرانی فرصتی برای افزایش دانش‌بومی به‌ویژه در حوزه صنعت بوده است.


علی آبادی افزود: اراده هر دو کشور در همکاری‌های تجاری بسیار حائز اهمیت است، نمایشگاه اکسپو فهرستی از توانمندی‌های ایران به نمایش می‌گذارد و فرصت مناسبی جهت آغاز همکاری‌های دو جانبه است.


وزیر صمت با بیان اینکه سند تهاتر می‌تواند مبنای پیشرفت تجارت دو کشور باشد، تصریح کرد: ما همواره بخش خصوصی و شرکت‌ها را به حضور در کشور‌های دوست همچون کوبا تشویق می‌کنیم و تسهیل شرایط حضور سرمایه‌گذاران می‌تواند تحولات مثبتی را در راستای منافع مشترک دو کشور رقم بزند.


علی‌آبادی از آمادگی ایران برای همکاری با کوبا در حوزه‌های مختلف صنعتی خبر داد و گفت: لازم است کمیسیون مشترک دو کشور فعال شوند و نقشه راهی برای گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین ترسیم کنند. وزیر حمل و نقل کوبا در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری‌های دو جانبه با استفاده از ظرفیت‌های کشورمان در حوزه به‌سازی و نوسازی صنایع به خصوص در حوزه صنایع نیشکر، اظهار کرد: تأمین کالا‌های پرمصرف و صنایع غذایی در کنار انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی نیز محور‌ها و ظرفیت‌های دیگری برای همکاری‌های متقابل می‌توانند باشند.


در دیدار وزیر حمل و نقل کوبا با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، مقامات این کشور آمریکای شمالی، جهت خرید خودرو‌های برقی ساخت ایران اعلام آمادگی کردند. شایان ذکر است که در این دیدار و نشست، نوسازی و به‌سازی صنایع، تأمین نهاده‌های کشاورزی و کود و سموم، ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی و کالا‌های پرمصرف مهمترین محور‌های مورد توافق دو طرف در راستای تعمیق مراودات تجاری و گسترش همکاری‌های اقتصادی قرار گرفت.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر