08 ارديبهشت 1403 - 13:33

کنگو: اپل به خون مردم ما آلوده است

کنگو: اپل به خون مردم ما آلوده است
کنگو اپل را به استفاده از فلزات قاچاق در محصولاتش متهم کرد.
کد خبر : ۱۶۲۶۲۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، کنگو اپل را متهم به استفاده از مواد معدنی «استحصال غیرقانونی» در شرق کشور در محصولات خود می‌کند و حقوقدانان از این شرکت آمریکایی می‌خواهند این رفتار‌ها را متوقف کند و به آن هشدار می‌دهند که «ممکن است در صورت ادامه این اقدامات با پیگرد قانونی مواجه شود».


دولت کنگو شرکت آمریکایی اپل را به استفاده از مواد معدنی غیرقانونی استخراج شده در شرق این کشور در محصولات خود متهم کرد.

وکلای جمهوری کنگو همچنین یک اخطار رسمی به شرکت آمریکایی مبنی بر لزوم توقف و کنار گذاشتن این رفتار‌ها ارسال کردند و به شرکت هشدار دادند که "ممکن است در صورت ادامه این اقدامات با پیگرد قانونی روبرو شود. "


وکلای کنگو مستقر در پاریس، پایتخت فرانسه، اپل را به خرید مواد معدنی که از جمهوری آفریقا به کشور همسایه رواندا قاچاق شده است، متهم کردند.

قابل ذکر است که کنگو، سازمان ملل و کشور‌های غربی رواندا را به حمایت از گروه‌های شورشی از جمله جنبش ۲۳ مارس در تلاش برای کنترل منابع معدنی گسترده در منطقه متهم می‌کنند که طرف مقابل آن را رد می‌کند.

وکلای کنگویی نوشتند: اپل فناوری ساخته شده از مواد معدنی که از منطقه‌ای که جمعیت آن به دلیل نقض فاحش حقوق بشر ویران شده است را فروخته است.

این وکلا افزودند: «مک، آیفون و سایر محصولات اپل به خون مردم کنگو آلوده است.

قابل ذکر است که در دسامبر گذشته، یک گروه بین المللی حقوق بشر، اپل، گوگل، مایکروسافت، دل و تسلا را به استثمار کودکان برای استخراج کبالت در جمهوری دموکراتیک کنگو متهم کرد.

این شکایت این پنج شرکت را متهم می‌کند که آگاهانه از بهره‌کشی بی‌رحمانه و وحشیانه کودکان خردسال برای استخراج کبالت در شرایط بسیار خطرناک بهره می‌برند.

از سوی دیگر، اپل از اظهار نظر در مورد اتهامات علیه خود خودداری کرد و اعلام کرد که "به شدت متعهد به اتکا به منابع مسئول برای موادی است که وارد محصولاتش می‌شود. "

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر