08 ارديبهشت 1403 - 21:11

هشدار صندوق بین‌المللی پول به خروج فرانسه از جمع ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان

هشدار صندوق بین‌المللی پول به خروج فرانسه از جمع ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان
صندوق بین‌المللی پول نسبت به خروج فرانسه از میان ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان طی ۵ سال آینده خبر داد.
کد خبر : ۱۶۲۶۴۸

به گزارش ایبنا، رشد اقتصادی کُند فرانسه، این کشور را طی ۵ سال آینده از فهرست ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان خارج خواهد کرد؛ صندوق بین‌المللی پول در بروزرسانی گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهان این را اعلام کرده است. این نهاد بین‌المللی پیش‌بینی کرد، سهم فرانسه از تولید ناخالص داخلی بر اساس شاخص برابری قدرت خرید (PPP) در سال ۲۰۲۹ به ۱.۹۸ درصد کاهش یابد درحالی که در گزارش قبلی این رقم ۲.۲ درصد عنوان شده بود.


بر اساس جدیدترین پیش‌بینی این صندوق، کسری بودجه فرانسه در سال ۲۰۲۹ بالای ۴ درصد باقی خواهد ماند و بدهی عمومی از ۱۱۵ درصد تولیدناخالص داخلی بالاتر خواهد رفت. کمیسیون اروپا قبلا نسبت به تناقض قوانین مالی این اتحادیه با بودجه ۲۰۲۴ فرانسه هشدار داده و اعلام کرده بود که چشم‌انداز فعلی، خطر مواجه با کاهش رتبه برای این کشور از سوی آژانس‌های رتبه‌بندی جهانی را خواهد داشت.

 

آمار‌های جدید صندوق بین‌المللی پول در این ماه نشان می‌دهد که سهم انگلیس از تولیدناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۲۶ بر اساس شاخص برابری قدرت خرید ۲.۲ درصد باشد و به این ترتیب، این کشور در میان ۱۰ کشور نخست جهان قرار می‌گیرد.


در عین حال، پیش‌بینی شده است که ترکیه طی ۵ سال آینده با سهم ۲.۰۹ درصدی در جایگاه نهم جهان قرار بگیرد. پنج کشور نخست عبارتند از: چین با سهم ۱۹.۴۸ درصدی تولیدناخالص جهان در سال ۲۰۲۹، آمریکا ببا ۱۴.۷۲ درصد، هند با ۹.۲۳ درصد، ژاپن با ۳.۲۱ درصد، اندونزی با ۲.۷۹ درصد. آلمان، روسیه و برزیل هم در میان ۱۰ کشور نخست قرار دارند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر