22 خرداد 1396 - 11:05
نوبخت مطرح کرد؛

تاکید رئیس جمهور بریکسانی پایه های آماری/تهیه برنامه ملی آمار تا آبان امسال

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رئیس جمهوری تاکید دارد در تهیه آمارهای اقتصادی بانک مرکزی و مرکز آمار پایه‌ها و مبانی یکی شوند تا اختلاف آماری فاحش بوجود نیاید.
کد خبر : ۶۹۹۸۷
تاکید رئیس جمهور بریکسانی پایه های آماری/تهیه برنامه ملی آمار تا آبان امسال

به گزارش ایبِنا از خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر نوبخت صبح امروز و در پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی آمار با بیان این مطلب با اشاره به برخی اختلافات در ارایه آمارهای مختلف بخصوص آمارهای اقتصادی گفت: مرکز آمار مرجع رسمی آمارهای کشور است.


نوبخت با بیان اینکه این موضوع مفصل ازجانب رئیس کل بانک مرکزی دردولت مطرح شد، افزود: نهایتا این موضوع به مجلس کشیده شد و مجلس تاکید کرد مرکز آمار مرجع رسمی آمارهای کشور است و البته این به معنای آن نیست که دستگاه های مختلف آمارهای تخصصی دستگاه خود را تهیه نکنند.


وی ادامه داد: برنامه ملی آمار برای دوره ۵ ساله 1396 تا ۱۴۰۰ ، امسال به تصویب شورای عالی آمار خواهد رسید.


نوبخت گفت: تصویب برنامه ملی آمار در جهت ماموریت احکام دایمی توسعه برعهده شورای عالی آمار گذاشته شده است و نیازی به تصویب آن در مجلس نیست.


وی گفت: وضع موجود براساس نظام آمارگیری سنتی و حضوری است که این وضع در دنیا تقریبا منسوخ شده است.


نوبخت افزود: امروز باید از ریزداده‌های آماری دستگاه‌ها و سازمانهای مختلف با رویکرد ثبت مبنا استفاده شود.


رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امیدواریم برنامه ملی آمار تا آبان امسال تهیه، تدوین و اجرایی شود، افزود: درجلسات پیش روی شورای عالی آمار پیش نویس این برنامه با همکاری اعضا تهیه خواهد شد.


 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر