رشد حجم و ارزش مبادلات فرابورس/ بازگشایی چند نماد معاملاتی

روز آغازین هفته جاری با افزایش حجم و ارزش مبادلات فرابورس ایران همراه شد به گونه‌ای که دادوستد بالغ بر ۳۱۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس صورت گرفت.
کد خبر : ۷۱۷۱۹
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا؛ روز آغازین هفته جاری با افزایش حجم و ارزش مبادلات فرابورس ایران همراه شد به گونه‌ای که دادوستد بالغ بر ۳۱۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس صورت گرفت که این حجم از معاملات در بیش از ۲۹ هزار نوبت دادوستدی انجام شد.


بیش از ۶۵ درصد از حجم و حدود نیمی از ارزش مبادلات کل فرابورس در روز جاری به بازارهای اول و دوم اختصاص داشت؛ بدین ترتیب شاهد تغییر مالکیت بیش از ۲۰۹ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۶۱۶ میلیارد ریال در این دو بازار بودیم.


نمادهای «ذوب» و «شلیا» در حالی بیشترین میزان حجم و ارزش را در بازارهای اول و دوم به دست آوردند که در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادهای فرابورسی نیز قرار گرفتند.


در دهمین روز از نخستین ماه تابستان، بیشترین افزایش قیمت به نام نماد معاملاتی شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، بیمه سامان و شرکت کی بی سی ثبت شد در حالی که نمادهای «افرا»، «شلیا» و «وگستر» بیشترین میزان کاهش قیمتی را تا سقف ۴.۹ واحدی متحمل شدند.


نماد «مارون» نیز با اهرم منفی ۵.۸ واحدی بر شاخص کل، مبادلات امروز را پشت سر گذاشت و در نهایت آیفکس با بیش از ۶ واحد افت در ارتفاع ۹۰۴ واحدی قرار گرفت.


همچنین نماد «اخزا۱۱» با نقل‌وانتقال بیش از ۸۲ هزار ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۷۷ میلیارد ریال در صدر بازار اوراق با درآمد ثابت از نظر حجم و ارزش معاملاتی ایستاد و در این بازار مجموعا بیش از ۴۱۵ هزار ورقه به ارزش بالغ بر ۴۰۶ میلیارد ریال دست‌به‌دست شد.


در همین حال خریدوفروش بیش از ۹۰ هزار ورقه تسهیلات مسکن به ارزش افزون بر ۶۷ میلیارد ریال نتیجه نقل‌وانتقال‌های صورت‌گرفته در تابلو تسهیلات مسکن بود. قیمت این اوراق نیز در بازه ۷۲۱ تا ۷۷۰ هزار ریال قرار داشت که بیشترین قیمت مربوط به تسه بهمن۹۵ و کمترین قیمت نیز متعلق به امتیاز تسهیلات مسکن دی‌ماه ۹۳ بود.


در آغاز این هفته کاری چندین نماد معاملاتی از جمله «خراسان»، «شپاس»، «حکمت»، «دبالک» و ... بازگشایی شدند در حالی که شاهد توقف هیچ نمادی نبودیم.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر