فولکس واگن بعد از ۱۷ سال به ایران باز می‌گردد

شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان از بازگشت محصولات این شرکت به ایران پس از ۱۷ سال غیبت، خبر داد.
کد خبر : ۷۱۹۶۹
فولکس واگن

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این شرکت خودروسازی در بیانیه ای اعلام کرده است که با همکاری شرکت ماموت خودرو به زودی فروش خودروهای شاسی بلند " Tiguan" و سدان " Passat" را در ایران آغاز خواهد کرد.


شرکت ماموت خودرو پیش از این مسوولیت فروش کامیون‌های اسکانیا ساخت شرکت فولکس واگن را در ایران بر عهده داشت.


فولکس واگن در دهه ۱۹۵۰ خودروهای مختلفی از جمله بیتل های کلاسیک را به ایران صادر می کرد اما در سال ۲۰۰۰ صادرات خود را متوقف کرد.


این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده است که آغاز مجدد صادرات به ایران، فرصتی برای این کشور برای شاخت شرایط بازار داخلی و ایجاد مجدد برند "فولکس واگن" در ایران است.


بر اساس گزارش دیگری که در بیزنس تایمز منتشر شده است، فولکس واگن بعد از شرکت پژو و بوئینگ سومین شرکت بزرگی است که پس از توافق هسته ای و لغو تحریم های غرب علیه ایران وارد بازار این کشور می شود.


بنابراین گزارش این سایت، یکی از دلایل ورود این شرکت به بازار ایران، نگرانی از کاهش فروش در اروپا و چین و همچنین کاهش وابستگی به بازارهای اصلی و ایجاد منابع جدید درآمدی است.


آندره ساندت ینسن مدیر پروژه فولکس واگن در ایران در این باره گفته است: فولکس واگن با بازگشت به ایران یکی دیگر از نقاط خالی بر روی نقشه جهانی این برند را پر خواهد کرد.


فولکس واگن یکی از پیش ران‌های صنعت خودروسازی در اروپا و چین به شمار می رود؛ اما بعد از رسوایی این شرکت در رابطه با تقلب در تست آلایندگی خودروهای دیزلی آن در آمریکا، موجب شد به ایران به عنوان یک فرصت استثنایی برای افزایش فروش خودروهای خود بنگرد.


ورود این شرکت به ایران علاوه بر این همزمان شده است با تنش های سیاسی در قطر که سومین سهامدار بزرگ فولکس واگن است.


بنابر این گزارش، فولکس واگن معمولا برای ورود به بازارهای نوظهور دچار مشکل بوده است چراکه در این کشورها خریداران ترجیح می دهند خودروهای ارزان تری نسبت به محصولات این شرکت بخرند.


برچسب ها: ایران فولکس واگن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر