بیشترین حجم و ارزش مبادلات فرابورس در اختیار بازار سهام

شاخص کل فرابورس که از دو روز گذشته کانال ۹۰۰ واحدی را پس گرفته امروز با نزدیک به ۴ واحد صعود توانست خود را به ارتفاع ۹۰۵ واحدی رسانده و به پیشواز آخرین روز معاملاتی این هفته برود.
کد خبر : ۷۲۲۲۰
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا؛  در پایان دادوستدهای امروز سه‌شنبه بیستم تیرماه، نماگر فرابورس عملکرد مثبتی را به ثبت رساند و با ۳.۸ واحد افزایش در ارتفاع ۹۰۵ واحدی قرار گرفت. این در حالی است که نمادهای «مارون»، «میدکو» و «شپاس» هر کدام با کم‌تر از یک واحد اثر مثبت در این رشد آیفکس دخیل بودند.


در بیشتر روزهای این هفته حجم و ارزش مبادلات فرابورس ایران قابل توجه بوده و روز جاری نیز شاهد دست به دست شدن افزون بر ۳۶۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش نزدیک به یک هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال در فرابورس ایران بودیم.


این در حالی است که بیش از ۷۵ درصد از حجم و نیمی از ارزش کل مبادلات فرابورس در اختیار دو بازار اول و دوم در پی نقل‌وانتقال بیش از ۲۸۰ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۷۶۹ میلیارد ریال قرار گرفت. در تابلوهای معاملاتی الف، ب و ج بازار پایه نیز بالغ بر ۷۵ میلیون سهم به ارزش ۱۱۴ میلیارد ریال نقل‌ وانتقال یافت و بدین ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی بازارهای فرابورس ایران به دادوستد سهام اختصاص یافت.


همچنین تابلو اوراق با درآمد ثابت امروز میزبان جابه‌جایی ۴۱۸ هزار و ۸۸۹ ورقه بهادار به ارزش ۴۱۲ میلیارد ریال بود که اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با نماد «اخزا۹» بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در این تابلو به خود اختصاص داد.


در میان تسهیلات مسکن نیز امتیاز تسهیلات مسکن اسفندماه ۹۵ که کمترین قیمت متعلق به آن بود با بیشترین استقبال از جانب معامله‌گران مواجه شد و به لحاظ حجم و ارزش در صدر تابلو تسهیلات مسکن قرار گرفت. بیشترین قیمت نیز در میان این اوراق مربوط به تسه ۹۶۰۳ با قیمت ۷۵۹ هزار ریال بود؛ در مجموع روز جاری بیش از ۸۸ هزار ورقه تسه بین متقاضیان و فروشندگان خریدوفروش شد که ارزشی بالغ بر ۶۸ میلیارد ریال را رقم زد.


در پایان در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط ۶۰ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۲۴ میلیون ریال دست به دست شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر