05 مهر 1396 - 08:59
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد؛

ورود بانک‌ها و موسسات بزرگ‌ به میدان اقتصاد ایران

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: قراردادهای اعتباری که ازکشورهای مختلف به ایران پیشنهاد می‌شود نویدبخش تسریع در برقراری تعاملات بانکی بین‌المللی است و این نشان از ورود بانک های بزرگ به اقتصاد دارد.
کد خبر : ۷۵۴۲۹
حسین سلاح ورزی

حسین سلاح‌ورزی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به دیدارهای اخیر هیات اتاق بازرگانی با هیات‌های اتاق بازرگانی سایر کشورها اظهار داشت: برقراری روابط بانکی با بانک‌های این کشورها از اصلی‌ترین مسائل مطرح شده در این دیدارها بود.


وی افزود: یکی از بخش‌های اصلی تحریم‌هایی که علیه ایران اجرا شده  در حوزه مسائل بانکی و انتقال پول بود که در برجام طبق یک برنامه قرار بود این موضوع حل شود که روند حل مشکلات ارتباطات بانکی و انتقال پول راضی‌کننده نبوده است.


نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در کنار دولت که در این خصوص مذاکره و رایزنی می‌کند، اتاق بازرگانی نیز در سفرهایی که هیات اعزام می‌ کند و یا دیدار با هیات‌هایی که پذیرش می‌شوند قسمتی از موضوع مذاکرات را به بحث انتقال پول و مسائل بانکی اختصاص داده است.


سلاح‌ورزی یادآور شد: پیش از این شاهد بودیم که بانک‌های کوچک و موسسات کوچک پای کار می‌آمدند اما اکنون بانک‌ها و موسسات بزرگ‌ نیز وارد میدان شده‌اند.


وی با بیان اینکه بخشی از مسائل مربوط به ارتباطات و تعاملات بانکی با جامعه بین‌الملل مربوط به مسائل داخلی است، تصریح کرد: استانداردسازی سازوکارها برای ارتباط با سیستم بانکی بین‌الملل بستر و شرایطی است که بانک‌های داخل باید فراهم کنند که امیدواریم این موضوع نیز سرعت کافی بگیرد.


نایب رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: قراردادهای خطوط اعتباری مختلف و متنوعی که از طرف کشورهای مختلف به ایران پیشنهاد می‌شود نویدبخش تسریع در این موضوع است.


وی در ادامه با اشاره به نقش فاینانس‌ها و خطوط اعتباری در اقتصاد کشور گفت: خطوط اعتباری و فاینانس می‌تواند اجرای پروژه‌ها را در کشور تسریع کند و قطعا در رونق اقتصاد موثر خواهد بود اما مستلزم این است که منابع صرف طرح‌های دارای توجیه شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر