۲۶ درصد حجم معاملات در اختیار برخط

بیش از ۲۶ درصد حجم معاملات بازار سرمایه در نیمه اول سال ۹۶ در اختیار معاملات برخط قرار گرفت.
کد خبر : ۷۵۶۶۵
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

به گزارش ایبِنا؛ بورس تهران اعلام کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری، بیشترین ارزش معاملات را بین تالارهای منطقه ای به ترتیب تالار منطقه ای کیش با مبادله ۱۷۹۸۵ میلیارد ریال، تالار منطقه ای اصفهان با مبادله ۱۵۵۹۲ میلیارد ریال، تالار منطقه ای مشهد با مبادله ۸۴۶۸ میلیارد ریال، تالار منطقه ای کرج با مبادله ۷۱۴۱ میلیارد ریال، و تالار منطقه ای تبریز با مبادله ۴۹۱۲ میلیارد ریال به نام خود ثبت کردند.


در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۶، تعداد ۶۰۲۴۲ میلیون سهم به ارزش ۱۱۸۴۳۲ میلیارد ریال از طریق معاملات الکترونیکی مبادله شده است که به ترتیب حدود ۶۴ / ۲۶ و ۴۳ / ۲۰ درصد از کل معاملات را شامل می شود.


لازم به ذکر است در بازار اوراق بدهی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه،  تعداد ۳۹ میلیون برگه به ارزش۳۹۰۶۸میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفته است.


این درحالی است که در ۶ ماهه اول سال جاری،  تعداد ۵۶۵ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵۹۶۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۱۷۵ درصد و ۱۵۷ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال ۹۵ همراه شد.


طی ۶ ماه منتهی به شهریور ماه در بازار اوراق تبعی تعداد ۶۹۷۴ میلیون ورقه به ارزش ۴۸۲۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و ارزش معاملات این اوراق نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب بیش از ۴۲ هزار درصد و ۱۰۳هزار درصد افزایش را نشان می دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر