کاهش ۸ درصدی ارزش معاملات تالار شیشه‌ای در آبان ماه

حجم سهام معامله شده در بورس در آبان ماه ۲۶ درصد افزایش یافت، اما ارزش معاملات با ۸ درصد کاهش روبرو شد.
کد خبر : ۷۸۳۱۲
بورس اوراق بهادار

به گزارش ایبِنا، در ۲۱ روز معاملاتی آبان ماه ۹۶، ارزش معاملات بورس در مقایسه با پایان مهر ۹۶ به میزان ۸ درصد کاهش یافت و از ۴۴.۶۷۲ میلیارد ریال به ۴۰.۹۴۳ میلیارد ریال رسید. براساس اعلام اداره آمار و اطلاعات بورس تهران، از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۸۴۷ میلیون سهم و ۱۹۳۳ میلیارد ریال بوده است.


در عین حال حجم سهام معامله شده از ۱۴.۸۵۵ میلیون سهم به ۱۸.۸۰۳ میلیون سهم معادل ۲۶ درصد افزایش یافت. همچنین در آبان ۹۶، دفعات معاملات سهام در مقایسه با پایان مهر ماه ۹۶  با ۶ درصد کاهش مواجه شده است.


این گزارش می افزاید: شاخص بورس در پایان آبان ۹۶ در مقایسه با مهر ۹۶، به میزان ۲.۲۹۴ واحد برابر با ۲.۷ درصد افزایش یافت و از ۸۶.۴۸۰ واحد به ۸۸.۷۷۵ واحد رسید. افزون بر این، ارزش بازار در پایان آبان ماه ۹۶ در مقایسه با پایان مهر۹۶ به میزان ۷۹.۳۴۴ میلیارد ریال رشد برابر با ۲ درصد افزایش یافت و از ۳۴۶.۳۳۸ میلیارد ریال به ۳۵۴.۲۷۲ میلیارد ریال رسید.


براساس معاملات نرمال، در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۱۷.۲۳۳ میلیارد ریال و معادل ۵۰ درصد از کل خرید ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۱۶.۸۸۲ میلیارد ریال و در حدود ۴۹ درصد از کل فروش ها بود.


گفتنی است، در این ماه سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۴۱۱ میلیارد ریال شد. همچنین میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۴۹ و ۵۰ درصد از کل ارزش خرید و فروش بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر