27 آذر 1396 - 10:02
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

دلایل استعفای اعضای کمیسیون پول و سرمایه اتاق ایران

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی گفت: بی‌توجهی به کمیسیون‌های تخصصی و دعوت نکردن از اعضای کمیسیون برای حضور در مراجع توسط هیئت رییسه مهم‌ترین عامل استعفای اعضای کمیسیون بوده است.
کد خبر : ۷۹۱۴۸
محسن حاجی بابا

محسن حاجی‌بابا در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره دلایل استعفای اعضای کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی اظهارداشت: ساختار اتاق طبق قانون و آیین نامه بر مبنای کمیسیون محوری است و افراد متخصص و صاحب صلاحیت در کمیسیون‌ها فعالیت دارند که بررسی تصمیمات دولت، قوه قضاییه و مجلس در این کمیسیون‌های تخصصی صورت می‌گیرد.


وی با بیان اینکه مشکلاتی از حدود ۱۱ سال قبل در اتاق نمود پیدا کرد،  افزود: بر خلاف اینکه در سال‌های گذشته به ویژه از ابتدای فعالیت دولت یازدهم اتاق از نظر رسانه‌ای بیشتر مطرح شد، اما آن طور ادعا می‌شود، مورد مشورت قرار نمی‌گیرد.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به مشکلات کمیسیون‌ها با هیات رییسه اتاق گفت: اعتقاد داریم در مراجعی که اتاق حضور می‌یابد، با توجه به تخصص کمیسیون‌ها در مراجعی که قید رییس ذکر نشده باید نماینده کمیسیون به عنوان نماینده اتاق حاضر شود و در مراجعی که قید رییس ذکر شده باید تیم کارشناسی تخصصی از کمیسیون همراه رییس اتاق باشند. این در حالی است که در اینگونه موارد کارمندان حقوق‌بگیر اتاق شرکت می‌کنند و برخی از این افراد در چندین مرجع مختلف حضور می‌یابند.


وی تاکید کرد: کارمندان اتاق با مشکلات حوزه‌های تخصصی مانند گمرک، بازار سرمایه مالیات و ... آشنایی ندارند و اگر قرار است اصلاحاتی در این مسائل صورت گیرد باید با پیشنهاد کسانی باشد که سال‌ها کار تجارت کرده‌ و مشکلات را از نزدیک لمس کرده‌اند.


حاجی‌بابا ادامه داد: انتظار داریم که در جلسات شورای پول و اعتبار یا جلسات مربوط به امور بانکی نمایندگان کمیسیون بازار پول و سرمایه حاضر شوند اما اعضای کمیسیون از هیچ‌یک از موارد مطرح شده در این جلسات اطلاع نمی‌یابند. این در حالی است که زمانی که از اتاق اظهارنظرخواهی می‌شود انتظار دارند کمیسیون‌های تخصصی نظرات را ارائه دهند.


نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران تصریح کرد: بحث استعفا از حدود یک سال قبل مطرح شد که با وعده اصلاحات توسط هیئت رییسه و رایزنی‌های رابط هیئت رییسه با کمیسیون‌ها این اتفاق رخ نداد.


وی افزود: با توجه به حل نشدن مشکلات روز گذشته هیئت رییسه کمیسیون اقدام به استعفا کرد که در پی آن سایر اعضا نیز تصمیم به استعفای دسته‌جمعی گرفتند تا بلکه این روش اصلاح شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر