09 بهمن 1396 - 14:42
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران مطرح کرد؛

هزینه مقابله با موسسات غیرمجاز بر دوش بانک مرکزی

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به مشکلاتی که موسسات غیرمجاز مالی و اعتباری برای اقتصاد ایران ایجاد کردند، گفت: بانک مرکزی در این حوزه وارد عمل شد و خود را برای هزینه‌های آن آماده کرد.
کد خبر : ۸۱۲۷۰
موسسات غیرمجاز

محسن حاجی‌بابا در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر لزوم مقابله با فعالیت موسسات غیرمجاز مالی و اعتباری اظهار داشت: موسسات غیرمجاز ضربه بزرگی به اقتصاد کشور زدند و علاوه بر ایجاد مشکل برای سپرده‌گذاران، به تولید کشور نیز لطمه وارد کردند.


وی با بیان اینکه این موسسات با زیر پا گذاشتن ضوابط بانک مرکزی سود بالایی را به سپرده‌ها پرداخت کرده و اقدام به جذب سرمایه می‌کردند، گفت: بنابراین به جای اینکه پول از طریق شبکه بانکی به مصرف تولید و سرمایه‌گذاری مولد برسد، در حوزه‌های غیر شفاف و غیرمولد سرمایه‌گذاری می‌شد.


 نایب‌رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران با تأکید بر اینکه برخورد با مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز باید سال‌ها پیش‌ازاین در دستور کار قرار می‌گرفت، گفت: برخورد با این موسسات یکی از ضروری‌ترین اقدامات در اقتصاد ایران بود.


حاجی بابا ادامه داد: با توجه به نقش مخرب این موسسات در اقتصاد ایران و همچنین ایجاد رقابت ناسالم در حوزه نرخ سود، بانک مرکزی به درستی وارد عمل شد و خود را برای هزینه‌های این اقدام آماده کرد.


وی با تاکید بر اینکه عملکرد مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز شفاف نبوده است، گفت: اطلاعات مربوط به محل مصرف منابع این مؤسسات باید بررسی و منتشر شود تا مردم از مصارف سپرده‌هایشان در این موسسات آگاه شوند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر