06 اسفند 1396 - 17:32

کاهش ۹۶ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

معاملات امروز تالار شیشه‌ای در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس با ۹۶ واحد کاهش به ۹۸ هزار و ۸۰ واحد رسید.
کد خبر : ۸۲۶۶۷
شاخص بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بازار سهام این روزها همچنان روی نوار ضعیف رشد شاخص قرار دارد و از سویی دیگر سهامداران نیز همانند هفته های گذشته با انگیزه در داد و ستدهای سهام مشارکت نمی کنند.


نوسان شاخص ها                              


بر اساس آمارهای بورس، روز جاری شاخص های بورس با ریزش مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با (۹۶) واحد افت معادل (۰.۱۰) درصد به ۹۸ هزار و ۸۰ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۳۳) واحد افت معادل (۰.۱۱) درصد به ۳۱ هزار و ۲۶۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۶۳) واحد افت معادل (۰.۳۶) درصد به ۱۷ هزار و ۵۴۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۵۴) واحد کاهش، معادل (۰.۴۱) درصد به ۱۳ هزار و ۱۴۵ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۱۱) واحد افت، معادل (۰.۱۱) درصد به ۱۰۵ هزار و ۲۰۸ واحد، شاخص بازار اول با (۱۰۸)  واحد افت معادل (۰.۱۶ ) درصد به ۶۹ هزار و ۶۸۲ واحد و شاخص بازار اول با ۲ واحد رشد معادل ۰.۰۱ درصد، به ۲۰۸ هزار و ۷۹۰ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد «اخابر با (۳۶) واحد، خساپا با (۲۴) واحد، کچاد با (۱۵) واحد، فملی با (۱۵) واحد و خپارس با (۱۴) واحد» بیشترین تاثیر منفی و ۲ نماد «وغدیر و فخوز با ۱۹ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع بازار با روندی کاهشی همراه شدند به طوری که «ذغالسنگ با ۲۶ واحد رشد معادل ۱.۶۷ درصد به یک هزار و ۵۹۶ واحد، اداره بازارهای مالی با (۰.۷۶) واحد کاهش معادل (۱.۱۰) درصد به ۶۸ واحد، خودرو با (۲۸۰) واحد افت معادل (۱.۶۱) درصد به ۱۷ هزار و ۱۲۶ واحد، ماشین آلات با (۲۲۶) واحد کاهش، معادل (۱.۶۱) درصد به ۱۶ هزارو ۲۳۲ واحد، محصولات کاغذ با (۲۴۱) واحد افت معادل (۲.۲۳) درصد به ۱۰ هزار و ۵۶۴ واحد، محصولات چوبی با (۲۰۰۴) واحد کاهش معادل (۲.۸۸) درصد به ۶۷ هزار و ۶۵۱ واحد و وسایل ارتباطی با (۴۹) واحد افت معادل (۲.۹۰) درصد به یک هزار و ۶۶۷ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «غسالم، دسبحان، کفپارس، ختراک، کساپا، قشرین و خرینگ» با رشد قیمت بین «۴.۳۹ تا ۷.۹۷» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غمارگ، مداران، ثنوسا، ثاژن، ختوفا، شپترو و خمحور» با کاهش قیمت بین «۴.۳۲ تا ۱۴.۲۴» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بازگشایی و توقف نمادها


این گزارش می افزاید: معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «معدنی کیمیای زنجان‌گستران، سیمان آرتا اردبیل، ریل‌سیر کوثر، محورسازان ایران‌خودرو، پاکسان، پخش البرز، حمل‌ونقل پتروشیمی» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، پشم شیشه ایران، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، پالایش نفت تهران، ایتالران، پخش البرز و حق‌تقدم خرید سهام آن، ریل‌سیر کوثر، حق‌تقدم خرید سهام ملی صنایع مس ایران، لعاب ایران، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و حق‌تقدم استفاده نشده بانک حکمت ایرانیان» بازگشایی شدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۶۴ هزار و ۳۷۷ نوبت معاملاتی، ۸۸۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۲۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۰ هزار و ۹۰۴ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر