20 اسفند 1396 - 12:49

آغاز به کار پایگاه سطح‌بندی تجهیزات نظارت تصویری

پایگاه سطح‌بندی تجهیزات نظارت تصویری به نشانی egovahi.ir آغاز به کار کرد.
کد خبر : ۸۳۳۸۱
.

به گزارش خبرنگار ایبنا، صادق فیض‌آبادی در نشست خبری رونمایی از پایگاه سطح‌بندی نظارت تصویری با بیان اینکه اتحادیه‌های صنفی رسته‌های مصوب خاص خود را دارند، اظهارداشت: در اتحادیه برای ۱۲ رسته مرتبط با الکترونیک جواز کسب در بخش حقیقی و حقوقی صادر می‌کنیم.


وی افزود: یکی از رسته‌های مهم مرتبط با الکترونیک، تولید و نصب و خدمات پس از فروش سیستم‌های امنیتی و دوربین‌های مدار بسته است که با توجه به رواج این سیستم‌ها در حوزه پیگیری و کشف جرایم، اتحادیه باید فعالیت خود را در این بخش گسترش دهد.


فیض‌آبادی با بیان اینکه این فعالیت در سه بخش انجام می‌شود، تصریح کرد: در بحث ساماندهی نصابان ۳۰۰ نصاب شناسایی شدند و برای آنها کارت صادر شده که مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اتحادیه اصالت کارت شناسایی نصابان را تایید کنند.


فیض آبادی افزود: بخش دوم انطباق مشخصات فنی دوربین های مدار بسته با کاتالوگ است که آزمایشگاهی برای این منظور تاسیس شده و ۳۱ آیتم اصلی و ۵۳ آیتم جانبی در دوربین های مداربسته آزمایش می شود تا اصالت آنها مورد تایید قرار گیرد.


وی بیان داشت: در بخش خدمات پس از فروش نیز جلسات زیادی را با سازمان نظام صنفی برگزار کردیم و قرار شد دفاتر خدمات پس از فروش مورد تایید اتحادیه قرار گیرند که ساماندهی را آغاز کرده و برای معرفی دفاتر فراخوان داده‌ایم.


رییس اتحادیه صنفی تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران گفت: از ارگان‌ها می‌خواهیم که قبل از استفاده از تجهیزات از تجربیات و تخصص اتحادیه استفاده و صلاحیت شرکت و کیفیت محصولات را بررسی کنند.


وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد شکایاتی که به اتحادیه می‌رسد مربوط به واحدهای است که پروانه کسب و صلاحیت لازم را ندارند و اتحادیه این آمادگی را دارد که مشاوره رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهد.


قلمچی دبیر اتحادیه صنفی تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران نیز در این نشست گفت: پایگاه استعلام سطح بندی تجهیزات نظارت تصویری به نشانی egovahi.ir آغاز به کار کرده است و می توان از طریق این سایت اصالت تجهیزات نظارتی را بررسی کرد. وی افزود: همچنین در این پایگاه تجهیزات نظارت تصویری در چهار حوزه کارآمدی، امنیت و حریم خصوصی، انتقال تصویر و همینطور در حوزه کلی سطح‌بندی می شوند.


قلمچی تصریح کرد: آزمایشگاهی با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، شرکت صنایع امنیت فضای تبادل اطلاعات صاایران و مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی و همچنین با همکاری بخش خصوصی تاسیس شده و بیش از ۸۰ پارامترها به صورت تخصصی بر روی این تجهیزات مورد آزمایش قرار می‌گیرد.


وی خاطرنشان کرد: به کمک این پایگاه امکان رقابت تولیدکنندگان داخلی با خارجی فراهم می‌شود و مردم می‌توانند کیفیت، کارایی، امنیت و پایداری تجهیزات را بررسی و اصالت آنها را استعلام کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر