15 فروردين 1397 - 14:53

رشد حجم معاملات اوراق مسکن فرابورس در اسفندماه

حجم و ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در اسفندماه پارسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ به ترتیب ۱۹ و ۶ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۸۴۰۷۷
فرابورس

به گزارش ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در دوازدهمین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۱۹ روز معاملاتی تعداد ۱۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ورقه بهادار در ۷۱۲ هزار نوبت به ارزش ۱۴۴ هزار و ۸۳ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده که به ترتیب از افزایش ۷۹ و ۷۹ درصدی حجم و نوبت‌های معاملات و رشد ۱۷۷ درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.


همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۱۷۴۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۹۵۹ میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۷۹۹۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۹ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر رشد ۱۵ و ۲۱ درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۲۵۸ درصدی حجم و افت ۱۵ درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با اسفندماه سال ۹۵ است.


این گزارش می‌افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۱۳۰ میلیون اوراق بدهی به ارزش ۱۲۳ هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال معامله شده که از رشد ۳۰۴ درصدی حجم و افت ۳۰۱ درصدی ارزش معاملات این بازار در اسفندماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.


افزون بر این، بالغ بر ۳۰۴ میلیون صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۳۰۷۰ میلیارد ریال و ۱.۲ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۸۰۷ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۱۵۹ درصدی حجم و ۱۴۹ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و رشد ۱۹ درصدی حجم و ۶ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با اسفندماه پارسال دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر