وزیر دارایی فرانسه؛

اروپا قصد جنگ تجاری با آمریکا ندارد اما از منافع خود دفاع می‌کند

وزیر دارایی فرانسه گفت: اروپا خواهان جنگ تجاری با آمریکا نیست؛ اما در صورت تعرض از منافع خود دفاع خواهد کرد.
کد خبر : ۸۶۶۱۵
اروپا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، بعد از وضع تعرفه وارادات فولاد و آلومینیوم در اواخر ماه مارس از سوی ایالات متحده و معافیت موقت اتحادیه اروپا تا اول ماه ژوئن از افزایش تعرفه ها، اکنون اتحادیه اروپا برای گرفتن معافیت دائمی از تعرفه های جدید واشنگتن پافشاری می کند.


در همین حال «برونو مایق» وزیر دارایی فرانسه گفت: ما فرانسوی ها و اروپایی ها به دنبال جنگ تجاری نیستیم؛ اما اگر به ما حمله شود از منافع خود دفاع خواهیم کرد. چند روز پیش هم کمیسر تجارت اتحادیه اروپا گفته بود که غیر واقع گرایانه است، ایالات متحده تصمیم گرفته که از بعد از اتمام دوره معافیت موقت اقدام به وضع تعرفه بر روی اتحادیه اروپا کند. در عوض واشنگتن احتمالا به دنبال محدود کردن صادرات از اتحادیه اروپا است.


جنگ تعرفه ای در حال حاضر آمریکا و شریک فرانسوی اقیانوس اطلس خود را در آستانه جنگ تجاری قرار داده است. به عبارت دیگر اتحادیه اروپا با تهدید برای وضع مالیات برای کالاهای وارداتی از آمریکا به اقدام اخیر واشنگتن پاسخ داده است.


رهبران اتحادیه اروپا در اوایل ماه می خاطر نشان کردند که خواستار معافیت دائم از تعرفه واردات فولاد و آلومنیوم در راستای سیاست حمایتی آمریکا هستند. این در حالی است که وزیر تجارت آمریکا درخواست اتحادیه اروپا را برای معافیت کامل از تعرفه های ایالات متحده رد کرد.



بر پایه این گزارش در ماه مارس، آمریکا ۲۵ درصد تعرفه بر روی فولاد وارداتی و ۱۰ درصد تعرفه بر روی آلومنیوم وارداتی وضع کرد و برخی از کشورها از جمله اتحادیه اروپا تا اول ماه می و برخی ها را تا اول ماه ژوئن از این تعرفه ها معاف کرد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر