05 مهر 1397 - 12:16

اصلاحات ساختاری کنترل منابع آب در دستور کار وزارت نیرو

وزیر نیرو ازایجاد اصلاحات ساختاری برای نظارت و کنترل منابع آب خبر داد و گفت: این مهم به منظور جلوگیری از بحران کمبود انرژی در کشور از سوی این وزارتخانه در دستور کار است.
کد خبر : ۹۱۸۷۰
آب

به گزارش ایبِنا به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان گرمسار در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: موضوع آبرسانی به منطقه های روستایی کشور یکی از برنامه های اولویت دار وزارت نیرو است و با کمک نمایندگان مجلس، اعتبارهای خوبی برای اجرای این طرح ها مصوب و در حال پیگیری است.


وی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس در ماه های گذشته پشتیبانی خوبی از وزارت نیرو برای اجرای طرح های آبرسانی به منطقه های روستایی کشور انجام دادند که باید از زحمات آنان قدردانی کنم.


اردکانیان ادامه داد: انتقال آب از سد نمرود به شهرستان گرمسار را پیگیری می کنیم و بعد از اتمام سفر استانی ام به سمنان، نشستی برای بررسی روند اجرا و اعتبار این طرح برگزار می شود.


وزیر نیرو اضافه کرد: بخشی از رفع چالش کم آبی در کشور به اجرای طرح های اصلاحی و ساختاری از سوی این وزارتخانه مربوط است و براساس قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد باید مدیریت منابع آبی براساس حوزه آبریز انجام شود.


اردکانیان با بیان این که باید در بحث حوزه آب ریز مدیریت کلان و تغییر ساختار اساسی در کشور انجام شود گفت: کم آبی و قطعی برق مردم را ناراحت می کند و وزارت نیرو به دنبال رفع مشکلات آحاد جامعه با تامین به موقع انرژی است.


وی تصریح کرد: وزارت نیرو برنامه های جامعی برای رفع مشکل کم آبی در بخش آشامیدنی و صنعت در منطقه های مختلف کشور به خصوص در شهرستان گرمسار دارد که امیدواریم در آغاز سال زراعی ۹۸-۹۷ شاهد اقدام های خوبی در این بخش باشیم.


اردکانیان افزود: اکنون کشور در شرایط دشوار اقتصادی قرار دارد و باید بر روح و روان مردم تسلط داشت تا جامعه به واسطه این مشکلات بهم نریزد.


وزیر نیرو اظهار داشت: ایران از نیروی انسانی توانمندی برخوردار است و به یقین با درایت و هوشمندی از گردنه سخت اقتصادی عبور خواهیم کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر