آیفکس ۱۵ واحد کاهش یافت

آیفکس، شاخص فرابورس در پایان معاملات روز جاری با کاهش ۱۵ واحدی به ۱۸۲۶ واحد رسید.
کد خبر : ۹۴۷۴۱
99

به گزارش ایبِنا، معاملات اوراق بهادار در مجموع بازارهای فرابورس روز جاری، یکشنبه ۲۵ آذرماه ۹۷ با دست‌به‌دست شدن ۶۳۶ میلیون و ۷۱۶ هزار ورقه به ارزش بیش از ۴ هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال در بیش از ۹۱ هزار نوبت معاملاتی میان معامله‌گران به پایان رسید که به معنی افزایش ۲۸ درصدی ارزش معاملات روز جاری در مقایسه با روز گذشته است.


بررسی معاملات بازار سهام در پایان این روز معاملاتی بیانگر معامله ۱۳۷ میلیون سهم به ارزش ۶۰۳ میلیارد ریال در بازار اول و دادوستد ۲۶۳ میلیون سهم به ارزش ۹۳۷ میلیارد ریال در بازار دوم است که نماد «سمگا» با ارزش معاملات افزون بر ۲۸۵ میلیارد ریال و نماد «ذوب» با حجم معاملات به میزان بیش از ۱۰۰ میلیون سهم به ترتیب بیشترین ارزش و حجم معاملاتی را در این دو بازار از آن خود کردند.


به‌علاوه، بازار پایه امروز میزبان جابه‌جایی ۲۱۲ میلیون سهم به ارزش ۵۶۶ میلیارد ریال بود.


از طرف دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی که اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) معامله می‌شوند، امروز ۲۴ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال معامله شد که نماد «اخزا۷۰۸» با ثبت ارزش معاملاتی به میزان بیش از ۱۵۵ میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملاتی در این بازار را به خود اختصاص داد.


شاخص کل نیز امروز پس از افت ۱۵ واحدی در سطح ۱۸۲۶ واحدی قرار گرفت که نمادهای «ذوب»، «میدکو» و «کگهر» با اهرم منفی تا سقف ۸ واحدی بیشترین سهم را در کاهش امروز این نماگر بر جای گذاشتند.


همچنین نماد «زکشت» امروز بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و نماد «مادیرا» که در کنار دو نماد «ذوب» و «سمگا» عنوان پُربیینده‌ترین نماد در معاملات امروز را یدک می‌کشد، شاهد بیشترین کاهش قیمت بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر