12 تير 1398 - 14:25
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در سفر یزد؛

رونق تولید ملی موجب استقلال کشور و اشتغال پایدار خواهد شد

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل این بانک که به همراه هیأت همراه امروز چهارشنبه به استان یزد سفر کرد.
کد خبر : ۱۰۱۵۷۳
حسین مهری

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حسین مهری ضمن تشکر از مدیران و متولیان امر تولید، انجام چنین بازدید هایی را بسیار سودمند دانسته و با اشاره به وضعیت کنونی صنایع کشور، یکی از راهکارهای اجرایی منویات مقام معظم رهبری در رونق تولید را ایجاد ارتباط سازنده بین مدیران بخش صنعت و مدیران حوزه بانکی کشور و رسیدگی مؤثر به خواسته ها و مطالبات آنان دانست.


وی بیان داشت: اکثر واحدهای تولیدی کشور مشکل مدیریتی ندارند اما با کمبود نقدینگی برای تهیه مواد اولیه رو به رو هستند و بعضی از آنها با مشکلات پیش بینی نشده ای مواجه شده اند؛ بانک صنعت و معدن به این صنایع رسیدگی مناسبی داشته است و تنها در 3 ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش 32 درصدی پرداخت تسهیلات از سوی این بانک بوده ایم.


مهری افزود: با اصلاح ساختار و تفویض اختیار به شعب و سرپرستی ها و بهبود و تسهیل ارتباط آنها با واحدهای ستادی، مدت زمان بررسی طرح های تسهیلاتی در بانک کاهش یافته و برای تسریع خدمت رسانی و اعطای تسهیلات برنامه های بیشتری در دست انجام است تا انجام این فرآیند در بازه زمانی کوتاهتری امکان پذیر شود.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: در بخش صنعت، استان یزد در ردیف 6 استان بزرگ صنعتی ایران قرار داشته و جایگاه دوم کشوری را در بخش معدن با توجه به حجم ذخیره، تنوع و فرآوری مواد معدنی دارا می باشد و در حال حاضر تولید 45 درصد کل کاشی و سرامیک کشور در این استان صورت می گیرد.


رییس هیات مدیره بانک در نخستین روز از این سفر دو روزه از شرکت های کاغذ کار کسری، مارینا پلاستیک، قیام نخ، الیاف گستر، آهن اسفنجی ایساتیس، کاشی کوثر کویر ابرکوه، کاشی سیمین و کاشی آبنوس بازدید کرد.


وی در ارزیابی های خود از ظرفیت های مجموعه کارخانجات مورد بازدید، این واحدهای صنعتی را مستعد شکوفایی و ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات خود دانست و افزود: همزمان با محدودیت ها و ملاحظات خاصی که وجود دارد، می توانیم در زمانی کارشناسی شده، فرآیند بهینه سازی و اصلاح خطوط تولید و حل و فصل مشکلات مالی مترتب در این مجموعه ها را به سرانجام برسانیم.


مهری همچنین مطالبی را در خصوص توسعه و ارتقای بهره وری در این واحدها بیان کرد و افزود: نباید سال‌های متمادی یک محصول خاص را تولید و به بازار عرضه کرد بلکه باید در گذر زمان محصولات جدید و با فناوری روز تولید کرده و با تحقیق و توسعه، زمینه را برای صادرات محصولات غیرنفتی فراهم کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر