17 شهريور 1398 - 11:07
رییس کل گمرک:

استقرار پلیس در گمرک نباید خللی در تجارت وارد کند

رییس کل گمرک ایران با تاکید بر اینکه نباید استقرار پلیس خللی در امر تجارت کشور ایجاد کند، گفت: امید است با اجرای این فرمان عرصه بر کسانی که تجارت غیر رسمی داشتند تنگ شده و تجارت رسمی افزایش یابد.
کد خبر : ۱۰۳۸۷۸
مهدی میراشرفی

به گزارش ایبِنا، مهدی میراشرفی در آئین افتتاح رسمی استقرار پلیس امنیت اقتصادی ناجا در مبادی رسمی ورود و خروج کالا، اظهار داشت: نقش تجارت در اقتصاد و تولید ناخالص داخلی کشور به عنوان پیشران در رشد اقتصادی و رونق تولید موثر است.


وی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده هر یک روز معطلی کالا در اماکن گمرک و غیرگمرکی برابر با یک درصد افزایش قیمت تمام شده کالا محاسبه می شود. میراشرفی با اشاره به وضعیت تسهیل تجارت در دنیا خاطرنشان کرد: موضوع هماهنگی مدیریت واحد مرزی و یکپارچه شدن سامانه های تجارت، حلقه مفقوده ای بود که با اجرای فرمان مقام معظم رهبری برای استقرار پلیس در مبادی مرزی می توان امیدوار بود ناهماهنگی ها و هزینه تحمیل شده به تجارت به حداقل برسد.


میراشرفی همچنین با اشاره بر لزوم فاصله گرفتن از کنترل های مزاحم اظهار داشت: باید به سمت کنترل های غیرمزاحم حرکت کنیم. بر اساس طرح استقرار پلیس امنیت اقتصادی ناجا، نیروی ناجا برای کاهش پدیده قاچاق در ۱۳ مرز مجاز کشور، شامل ۹ مرز دریایی، یک مرز هوایی و ۳ مرز زمینی مستقر می شود.


مقرر شده پلیس در ۹ مرز مجاز دریایی مانند گناوه، بوشهر، رجایی، قشم، دیلم و خرمشهر، یک مرز مجاز هوایی فرودگاه امام خمینی و سه مرز زمینی بازرگان، باشماق و پرویزخان مستقر شود.

برچسب ها: گمرک تجارت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر