25 شهريور 1398 - 13:32
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ،

بهبود ساختار صادراتی با تقویت بانک توسعه صادرات

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه بر ضرورت بهبود ساختار صادراتی با تقویت بانک توسعه صادرات تاکید کرد.
کد خبر : ۱۰۴۲۹۲
توسعه صادرات

به گزارش ایبِنا و به نقل از  روابط عمومی بانک توسعه صادرات، غلامرضا انصاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان بر ضرورت بهبود ساختار صادراتی در اقتصاد کشور بود که از جمله آن می توان به تقویت صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: به واسطه این دو بازو یعنی بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات بحث تجارت و فروش محصولات ما در خارج کشور مطمئن تر از گذشته می شود.


وی با اشاره به جلسه ستاد اقتصادی خارجی که در محل وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شد، افزود: یکی از بحث های مهم دولت، صادرات به کشورهای همسایه و منطقه است که همواره در این وزارتخانه پیگیری می شود.


معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو سازمان اکو همکاری خوبی دارد، زیرا از قدیمی ترین سازمان همکاری های اقتصادی منطقه ای به حساب می آید و ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت احیاء آن تلاش های فراوانی انجام داد و پس از فروپاشی شوروی کشورهای منطقه آسیا میانه نیز به این سازمان پیوستند.


وی در ادامه به مشترکات کشورهای عضو اکو اشاره و اظهار کرد: قرابت های فرهنگی, اجتماعی و اقتصادی بین کشورهای عضو این سازمان وجود دارد و امیدواریم که با توسعه روابط بتوانیم شرایط بهتری را برای این همکاری ها رقم بزنیم.


انصاری ادامه داد: بحث موافقت نامه تجاری بین اعضاء اکو انجام شده و همچنان در حال بررسی است که متن آن به تایید مقامات ایران رسیده و امیدواریم ملاحظاتی که مورد نظر ما بوده رفع شود تا این موافقت نامه بین اعضا عملیاتی شود، زیرا در شرایط تحریم تحقق این امر کمک خوبی به صادرات و تبادلات اقتصادی با کشورهای منطقه خواهد بود.


انصاری در پایان اظهار کرد: دو بحث اینستکس و همکاری ایران با اکو هیچگونه ارتباطی به یکدیگر ندارد و هر کدام به صورت جدا بررسی می شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر