17 مهر 1398 - 12:26

توسعه مبادلات اقتصادی ایران و آذربایجان

وزیر اقتصاد در دیدار با وزیر کار جمهوری آذربایجان بر توسعه مبادلات اقتصادی با تکیه بر سوابق تاریخی و فرهنگی مشترک دو کشور تاکید کرد.
کد خبر : ۱۰۶۵۹۸
ایران و آذربایجان

به گزارش ایبِنا، فرهاد دژپسند در دیدار با وزیر کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان که در محل این وزارتخانه برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: سابقه تاریخی و فرهنگی مشترک به تنهایی برای استمرار روابط دو کشور کافی نیست و برای دوام و پایداری این روابط نیازمند فعالیت‌های اقتصادی مشترک نیز هستیم.


وزیر امور اقتصادی و دارایی  با اشاره به لزوم تحکیم روابط اقتصادی دو کشور گفت: توسعه سرمایه گذاری مشترک و تجارت خارجی به منزله ستون‌های تحکیم روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان است.


دژپسند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی برای توسعه همکاری در حوزه‌های سرمایه گذاری، گمرک، مالیات و بیمه دارد که می‌توان در قالب کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.


در این دیدار، "ساحل بابایف" وزیر کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، با اشاره به دین، زبان و تاریخ مشترک با ایران، برقراری دیدارهای روسای جمهور دو کشور طی ۵ سال اخیر را موید تمایل فی مابین برای گسترش تبادلات همه جانبه ایران و آذربایجان دانست.


وی با اشاره به رشد ۷۰ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و آذربایجان تاکید کرد: یکی از مهم ترین طرح‌های مشترک دو کشور که به تحقق رسید، کنتورسازی ایران و آذربایجان بود.


وزیر کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان با ابراز خشنودی نسبت به رویکرد طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان اظهار داشت: قطعا فعالیت‌های کمیسیون مشترک عمق و شتاب بیشتری به همکاری‌های اقتصادی دو کشور خواهد بخشید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر