21 آذر 1398 - 11:36

اقتصاد هوشمند گامی فراتر از اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان

وزیر اقتصاد گفت: زمانی که بحث اقتصاد هوشمند مطرح می‌شود، باید بدانیم که گامی فراتر از اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان مدنظر است و باید در جهت تکامل اقتصاد هوشمند تلاش کرد.
کد خبر : ۱۰۹۶۱۷
اقتصاد هوشمند

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فرهاد دژپسند در مراسم دوازدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران، اظهار داشت: به نظر من به راحتی می توان کارکردهای تحولات تکنولوژیک را در تحقق آرمان ها و اهداف در نظام بانکداری اسلامی استفاده کرد.


وی افزود: وقتی بحث اقتصاد هوشمند مطرح می شود باید بدانیم که گامی فراتر از اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان مد نظر است. ما باید همواره در مقام تغییر و تکامل اقتصاد هوشمند باشیم و در ریل نوآوری باشیم برای استفاده حداکثری از منابع در اختیار و در این مسیر به خودترمیمی رسیده باشیم. در این مرحله به عملیات بدون کاغذ رسیدیم اما کافی نیست.


وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: دلیلی برای مراجعه متقاضی تسهیلات به شعبه وجود ندارد. من پیش از این همه تاکید داشتم بر هوشمندسازی و ریشه کنی فساد که خوشبختانه استقبال خوبی شد. فساد در معرض دید همه است و در صورتی که تعلل شود، فساد در مسیر هوشمندی با ضریب بالایی پیشرفت‌ خواهد کرد.


دژپسند با اشاره لزوم صدور مجوزها به صورت الکترونیکی، گفت: اقداماتی در این زمینه آغاز شده و علاوه بر این تمام مجوزهای بازم برای فعالیت ها را در محیط قرار می دهیم مثل مالیات که از اوایل سال جاری با همکاری رسانه ها، ۹۵ درصد دستگاه ها همکاری لازم را انجام داده اند.


وی ادامه داد: مجوز های مورد نیاز آغاز یک فعالیت  را در اختیار متقاضیان قرار گیرد و باید مدل کسب و کار و سبک زندگی به مرور تغییر کند. وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سرمایه بانک به ۲۵۰ هزار میلیارد ریالی بانک قرض الحسنه مهر ایران، گفت: در حال حاضر، ارائه خدمت منوط به شعبه است اما در آینده باید تلاش شود تا با تنوع خدمات و افزایش درآمدها، با استفاده از خدمات و بانکداری هوشمند، هزینه ها نیز کاهش یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر