16 ارديبهشت 1399 - 10:19
از سوی آمریکا و بریتانیا؛

بازگشت۳۱۱میلیون دلار از اموال مسروقه توسط دیکتاتور سابق به نیجریه

براساس اعلام دادستانی کل نیجریه، این کشور بیش از ۳۱۱ میلیون دلار به سرقت رفته توسط ژنرال سانی آباچا (دیکتاتور سابق و فقید نیجریه) را از آمریکا و جزیره جرزی بریتانیا دریافت کرده است.
کد خبر : ۱۱۳۹۴۵
نیجریه

به گزارش ایبِنا از نشنال‌پست، ایالات متحده و جزیره جرزی (تحت حمایت پادشاهی بریتانیا) فوریه سال جاری با دولت نیجریه بر سر مبلغ مذکور که آباچا در بانک‌های این دو کشور پنهان کرده بود، به توافق رسیدند.


آباچا از سال ۱۹۹۳ تا زمان مرگ یعنی سال ۱۹۹۸ بر بزرگ ترین صادرکننده نفت قاره آفریقا حکمرانی می کرد. براساس برآورد سازمان شفافیت بین الملل (دیده ‌بان جهانی فساد) وی در این مدت حدود ۵ میلیارد دلار از خزانه دولت این کشور ربوده بوده است اما در دوران حیات هرگز به فساد مالی متهم نشد.


نیجریه از مدت‌ها پیش رایزنی و همکاری خود را با دولت‌های سرتاسر جهان به منظور پس گرفتن بخشی از این پول و تقویت منابع خود آغاز کرده است. سابقه اختلاس‌های شایع و ناتمام سیاسیون برجسته نیجریه به سال‌ها پیش مربوط  می‌شود و به همین دلیل با وجود اینکه این کشور بزرگ‌ترین اقتصاد قاره آفریقا به شمار می‌رود، بسیاری از مردم آن با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر