23 ارديبهشت 1399 - 15:26

ریزش ۲۶۰۰۰ واحدی شاخص بورس

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با ریزش بیش از ۲۶۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به یک میلیون و ۲۱ هزار و ۴۴۴ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۱۱۴۱۶۶
افت شاخص بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش حداقل ۲ درصدی مواجه شدند.


افت شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۲۶۳۱۸) واحد ریزش معادل (۲.۵۱) درصد به یک میلیون و ۲۱ هزار ۴۴۴ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۶۹۹۹) واحد کاهش معادل (۲.۵۱) درصد به ۲۷۱ هزار ۶۴۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۶۵۴۰) واحد افت معادل (۲.۰۱) درصد به ۳۱۸ هزار و ۲۱۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۶۵۴۰) واحد افت معادل (۲.۰۱) درصد به ۲۱۱ هزار و ۵۴  واحد، شاخص آزاد شناور با (۳۰۵۱۴) واحد ریزش، معادل (۲.۲۸) درصد به یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۴۱۹ واحد، شاخص بازار اول با (۱۴۳۲۳) واحد افت معادل (۱.۸۴) درصد به ۷۶۵ هزار ۴۱ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۰۹۵) واحد ریزش معادل (۳.۵۷) درصد به یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۶۸۲ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۶ نماد « فارس با (۵۹۴۹) واحد، پارسان با (۱۸۴۸) واحد، فملی با (۱۸۱۲) واحد، وبملت با (۱۳۹۴) واحد، رمپنا با (۱۰۳۰) واحد و وغدیر با (۹۹۷) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


وضعیت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «تامین آب، برق و گاز با (۸۰) واحد کاهش معادل (۴.۴۲) درصد به یک هزار و ۷۳۱ واحد، محصولات چرمیبا (۱۱۲۰) واحد افت معادل (۴.۴۴) درصد به ۲۴ هزار و ۱۳۶ واحد،  ذغالسنگ با (۱۲۵۰) واحد کاهش معادل (۴.۸۹) درصد به ۲۴ هزار و ۳۴۶ واحد، حمل و نقل با (۱۶۵۶) واحد افت معادل (۴.۹۲) درصد به ۳۲ هزار و ۱۵ واحد، فنی مهندسی با (۳۹۱) واحد کاهش، معادل (۴.۹۸) درصد به ۷ هزار و ۴۶۷ واحد،  اطلاعات و ارتباطات (۴۲) واحد افت معادل (۵) درصد به ۸۰۶ واحد،  شیمیایی با (۳۳۰۴) واحد کاهش معادل (۵.۶۴) درصد به ۵۵هزار و ۲۴۸واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «خاهن، فنوال، اخابر، کدما، قهکمت، خشرق و کساوه»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «حتوکا، قشکر، کاذر، ثاخت، فارس، پارسان و وبوعلی» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان پهارمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، ۲ میلیون و ۸۷ نوبت معاملاتی، ۲۲ هزار و ۵۶۶ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۹۶ هزار و ۹۹۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر