30 ارديبهشت 1399 - 09:14
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

بهبود شاخص‌ها با همراهی بانک‌ها در فعالیت های بورسی مردم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با حضور بانک‌ها در کنار مردم در حوزه بورس می توان به بهبود روند فعالیت شاخص های بورس نیز امیدوار بود.
کد خبر : ۱۱۴۲۱۶
سید مهدی فرشادان

سید مهدی فرشادان در گفت و گو با ایبِنا با اشاره به ورود برخی بانک ها به فروش سهام عدالت، گفت: این اقدام در راستای کمک به مردم به ویژه در شهرستان های دور افتاده رخ داده تا خدماتی به دارندگان سهام عدالت ارایه شود.


نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مردم تجربه حضور و فعالیت در بورس را ندارند، افزود: هدف فعالیت بانک ها در این حوزه کمک به مردم بوده است.


وی با تاکید بر اینکه با حضور بانک ها در کنار مردم در حوزه بورس می توان به بهبود روند فعالیت شاخص های بورس نیز امیدوار بود، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که می تواند از سوی بانک ها صورت بگیرد این است که آموزش های آنلاین فعالیت در بورس نیز ارایه شود که این موضوع می تواند زمینه ساز تحولی در این حوزه باشد.


فرشادان همچنین ادامه داد: بانک ها با حضور در حوزه فروش سهام عدالت و همچنین کمک به مردم در این حوزه توانسته اند از ایجاد صف های طولانی در دفاتر پیشخوان دولت جلوگیری کنند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه هدایت سرمایه های ریز و درشت به بورس بهترین اتفاق ممکن است، تصریح کرد: اگر دولت در حوزه هدایت سرمایه ها به بورس اقدامی نداشته باشد به طور حتم این سرمایه ها در بازارهایی همچون طلا و ارز  به آشفتگی قیمت ها دامن می زنند.


وی ادامه داد: بانک ها نیز می توانند با عرضه سهام خود در بورس مسیر بهتری را برای فعالیت در پیش بگیرند.


فرشادان همچنین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر آزاد سازی سهام عدالت، گفت: زمان مناسبی فراهم شده تا مردم با فعالیت های بورس آشنا شده تا سرمایه های خود را از بازارهای طلا و سکه و ارز خالی کرده و به بورس هدایت کنند.


وی افزود: به طور حتم بهبود شاخص های بورس به نفع اقتصاد بوده و می تواند بهبود شرایط را رقم بزند.


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید ساز و کار فعالیت در بورس برای همه فراهم شود تا به این ترتیب سرمایه های خرد نیز نقشی در بهبود اقتصاد داشته باشند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر