19 خرداد 1399 - 13:10

متعادل شدن رشد شاخص بورس

شاخص بورس بر خلاف روزهای گذشته در پایان داد و ستدهای روز جاری با افزایش اندک ۲۷۹۴ واحدی به یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۹۸۱ واحد رسید.
کد خبر : ۱۱۴۹۴۰
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با نوسان مواجه شدند.


نوسان شاخص‌ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۷۹۴ واحد صعود معادل ۰.۲۵ درصد به یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۹۸۱ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۷۴۱ واحد افزایش معادل ۰.۲۵ درصد به ۲۹۷ هزار و ۲۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۷۷۷ واحد رشد معادل ۰.۷۸ درصد به ۳۵۶ هزار و ۶۹۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۸۳۶ واحد افزایش معادل ۰.۷۸ درصد به ۲۳۵ هزار و ۸۶۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۹۷۸ واحد افزایش معادل ۰.۳۳ درصد به یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۶۷۱ واحد، شاخص بازار اول با ۴۱۳۵ واحد افزایش معادل ۰.۵۰ درصد به ۸۳۰ هزار ۳۳۷ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۰۳۳) واحد ریزش معادل (۰.۱۴) درصد، به ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۱۰۶ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فملی با ۲۰۱۴ واحد، فارس با (۱۴۹۲) واحد، وامید با ۱۰۷۲ واحد، پارسان با ۱۰۴۶ واحد، اخابر با (۹۹۸) واحد، شپنا با ۹۷۷ واحد و وغدیر با ۹۵۶ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و منفی را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


افت و خیز نماگر صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چرمی با ۱۷۴۷ واحد صعود معادل ۴.۸۹ درصد به ۳۷ هزار و ۴۶۹ واحد، وسایل ارتباطی با ۲۹۲۲ واحد افزایش معادل ۴.۷۵ درصد به ۶۴ هزار و ۳۹۲ واحد، ماشین آلات با ۱۰۹۳۵ واحد رشد معادل ۴.۰۱ درصد به ۲۸۳ هزار و ۶۷۳ واحد، سیمان با ۳۷۱ واحد افزایش معادل ۳.۹۱ درصد به ۹ هزار و ۸۶۷ واحد، سایر معادن با ۱۹۸۷۹ واحد صعود معادل ۳.۶۹ درصد به ۵۵۸ هزار و ۵۶۳ واحد، محصولات چوبی با ۴۰۵۶۴ واحد رشد معادل ۳.۶۸ درصد به یک هزار و ۱۴۳ واحد، اطلاعات و ارتباطات با (۴۴) واحد افت معادل (۴.۱۸) درصد به یک هزار و ۱۲ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «قلرست، قپیرا، خراسان، قزوین، کاما، زپارس و پارسان» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خرینگ، قصفها، فاذر، شلعاب، حتاید، فجر و شپاکسا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در یک میلیون و ۷۴۷ هزار نوبت معاملاتی، ۱۰ هزار و ۷۱۳ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۳۶ هزار و ۹۴۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


جزییات معاملات بورس در یک نگاه




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر