25 خرداد 1399 - 18:46
رییس کل بیمه مرکزی:

صنعت بیمه بدون حضور شبکه فروش هیچ معنایی ندارد

رییس کل بیمه مرکزی از شبکه فروش به عنوان بازیگران اصلی صنعت بیمه یاد کرد و گفت: صنعت بیمه بدون حضور شبکه فروش معنایی ندارد.
کد خبر : ۱۱۵۱۵۴
سلیمانی امیری

به گزارش ایبِنا از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی که در نشست هم اندیشی شبکه فروش استان زنجان سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: تسهیل‌گری در فعالیت شبکه فروش بیمه به برخی از اصلاحات و تغییر در آیین‌نامه‌ها و قوانین موجود نیاز دارد.


وی تاکید کرد: اگر صنعت بیمه در ارتباط با شبکه فروش، ناتوان باشد ناگزیر است در فضایی غیرواقعی تصمیم بگیرد که نتایج آن به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود.


سلیمانی از استارتآپ‌ها به عنوان واقعیت‌های فضای کسب‌وکار نام برد و تصریح کرد: استارتآپ‌ها بازوی دیجیتالی نمایندگان شبکه فروش به شمار می‌روند و در ضمن این امکان وجود دارد که نمایندگان بیمه با مجهز شدن به امکانات دیجیتالی در بستر الکترونیک فعالیت کنند.


رییس کل بیمه مرکزی از شبکه فروش به عنوان بازیگران اصلی صنعت بیمه یاد کرد و گفت: صنعت بیمه بدون حضور شبکه فروش معنایی ندارد و مسائلی نظیر حذف بیمه‌نامه کاغذی و حمایت از استارتآپ‌ها به هیچ عنوان تضعیف نمایندگان شبکه فروش نیست.


رییس شورای عالی بیمه به کادر شبکه فروش اطمینان داد که با تخلفات احتمالی استارت‌آپ‌ها برخورد می‌شود.


وی در همین راستا تصریح کرد: استارتآپ‌ها نقش کارگزاران بیمه را ایفا می‌کنند و اجازه صدور بیمه‌نامه به آنان اعطا نشده است.


غلامرضا سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود از استان زنجان به عنوان استانی فرهنگی، صنعتی و در حال توسعه یاد کرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه در استان زنجان شایسته مردم شریف آن نیست و باید شبکه فروش بیمه برای شناساندن و ارائه محصولات متنوع بیمه ای با مهارت، صبر و تخصص گرایی بیشتر تلاش کند.


گفتنی است در این نشست نمایندگان شبکه فروش به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند که تمامی موارد از سوی رییس کل بیمه مرکزی پاسخ داده شد.


کمیته تخصصی بیمه و مدیریت راه‌اندازی می‌شود


فتح الله حقیقی استاندار زنجان نیز در دیدار با رییس کل بیمه مرکزی و هیات همراه با ابراز رضایت از فعالیت شرکت‌های بیمه در استان و اعلام این مطلب، افزود: ایفای مسئولیت متقابل مسئولان و مردم می‌تواند تمامی مشکلات و دغدغه‌های فراروی آحاد مختلف جامعه را برطرف کند.


استاندار زنجان از مدیریت برنامه‌ریزی به عنوان راهکار اصلی هدایت کشور به مسیر صحیح، یاد کرد و اظهار داشت: اگر نقشه راه عملیاتی و اجرایی در دست ما نباشد قطعا گرفتار بحران و آفت مدیریتی شده و راه به جایی نخواهیم برد.


حقیقی با ارائه پیشنهاد راه‌اندازی کمیته تخصصی بیمه و مدیریت به رییس کل بیمه مرکزی از وی خواست تا با سرمایه‌گذاری فرهنگی، زمینه اعتماد بیشتر مردم را به این صنعت، فراهم کند.


وی افزود: محور این کمیته باید تبیین مسئولیت‌های اجتماعی و ارزیابی آنها باشد تا ضریب نفوذ بیمه را به استانداردهای جهانی نزدیک کند.


استاندار زنجان تصریح کرد: تمرکز گرایی به نفع صنعت بیمه نیست و می‌توان مسئولیت‌های اجتماعی بیمه را در تمامی استان‌های کشور توزیع کرد.


حقیقی در پایان از متولیان فرهنگ بیمه خواست تا با تلاش بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی استفاده از محصولات بیمه‌ای حضور پیدا کنند.


آیت الله علی خاتمی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز که در جمع متولیان و مدیران ارشد صنعت بیمه سخن می گفت افزود: ائمه جمعه و جماعات همواره برای تبلیغ خدمات بی منت مسئولان آمادگی دارند و ظرفیت‌ها و خدمات صنعت بیمه هم باید از تریبون‌های مذهبی به مردم معرفی شود.


ایشان در ادامه با ابراز خرسندی از تاسیس شعبه صندوق تامین خسارت‌های بدنی در استان زنجان از این صندوق به عنوان مجموعه‌ای مترقی یاد کرد و افزود: صندوق تامین خسارت‌های بدنی ساختاری هوشمندانه، آینده‌نگر و مردم محور دارد که باید از سوی تمامی دستگاه‌ها حمایت شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر