شیلی از بسته کرونایی ۱۲ میلیارد دلاری رونمایی کرد

وزارت دارایی شیلی از بسته ۱۲ میلیارد دلاری این کشور برای مقابله با آثار اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا رونمایی کرد.
کد خبر : ۱۱۵۱۸۷
شیلی

به گزارش ایبِنا از رویترز، «ایگناسیو بریونز» گفت که شیلی در حال سپری کردن «لحظه‌ای خاص» در تاریخ است و تنها راه گذر از آن تعامل برای نشان دادن «بارقه ای از امید» به شهروندان این کشور است.


این بسته در حالی رونمایی شده است که شیلی هفته‌ها با اختلاف نظر سیاسی و انتقادات از دولت در خصوص نوع مدیریت بحران جاری از سوی متخصصان بهداشتی روبرو بوده و این در حالی است که نرخ ابتلا به کرونا در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به سطوح جهانی رسیده و از کشوری کوچک همچون قطر تجاوز کرده است.


«سباستین پینرا» رییس جمهوری شیلی روز گذشته «جیمی مانالیچ» وزیر بهداشت این کشور را به دلیل انتقادها از وی مبنی بر ناکامی در اعمال سریع‌تر محدودیت‌ها و همچنین اعمال تغییر در روش گزارش موارد ابتلا و تلفات ناشی از کرونا، عزل کرد.


این بسته محرک که بودجه آن از طریق منابع دولت و صدور اوراق قرضه تامین شده است، برای آسیب پذیرترین خانوارهای شیلی مزایای اضطراری را در بر داشته و پرداخت نقدی ۶۵ هزار تا ۱۰۰ هزار پزو (۱۲۸ دلار) به ازای هر نفر را شامل می‌شود.


به گفته وزیر دارایی شیلی این بسته به دولت‌های محلی، جوامع مدنی و خدمات بهداشتی کمک کرده و برای والدین و افرادی که فرزندان جوان را تحت پوشش دارند، نوعی بیمه بیکاری فراهم می‌آورد. این بسته تازه‌ترین طرح از مجموعه برنامه‌های اعلام شده توسط دولت شیلی بوده و معادل ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است.

برچسب ها: کرونا شیلی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر