تداوم خرید اوراق شرکتی توسط فدرال رزرو برای طلا خوش‌یُمن بود

به دنبال اعلام فدرال رزرو مبنی بر تداوم برنامه خرید اوراق شرکتی در راستای مقابله به آثار اقتصادی ناشی از پاندمی و همچنین در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده از بروز موج دوم همه گیری، قیمت طلا افزایش یافت.
کد خبر : ۱۱۵۲۳۱
طلا

به گزارش ایبِنا از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت لحظه‌ای هر اونس طلا با افزایش ۰.۳ درصدی به ۱۷۳۰.۰۵ دلار رسید و این در حالی است که روز گذشته بیش از یک درصد افت قیمت داشت. معاملات آتی طلا در بازار آمریکا نیز با رشد ۰.۶درصدی با قیمت ۱۷۳۷.۸۰ دلار انجام شد.


«دنیل هاینس» تحلیل گر ANZ در این‌باره گفت: فدرال رزرو با اقدامات محرک بیشتر مثل اوراق شرکتی رو به جلو حرکت می کند و این امر حاکی از آن است که این نوع سیاست‌های تسهیل پولی تا مدتی تداوم خواهد داشت. پیرامون دورنمای اقتصادی به اندازه ای نگرانی و ابهام وجود دارد که تقاضای سرمایه گذاران را برای طلا ثابت نگه دارد.


طلا به طور معمول از قبل اقدامات محرک و گسترده از سوی بانک‌های مرکزی منفعت می‌برد زیرا همواره برابر تورم و افت ارزش پول به عنوان سپر عمل می‌کند. فدرال رزرو اعلام کرد که از امروز (سه شنبه) در بازار ثانویه اقدام به خرید اوراق شرکتی می‌کند؛ خبری که با جرقه تحرکات، بازار بورس جهان را رونق بخشید و برای دلار البته دردسر ایجاد کرد.


بانک مرکزی ژاپن نیز امروز از تزریق ۱۱۰ تریلیون یِن (یک تریلیون دلار) به اقتصاد خود از طریق عملیات های بازار باز و تسهیلات اعطای وام خبر داد. موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان روز گذشته از هشت میلیون نفر تجاوز کرد به طوری که شمار مبتلایان در آمریکای لاتین افزایش یافت و پکن و واشنگتن با موج تازه ای از همه گیری دست به گریبان شدند.


«جان شارما» اقتصاددان بانک مرکزی استرالیا در اینباره می گوید: افزایش مبتلایان به معنای تضعیف اقتصاد و لزوم تداوم حمایت (مالی و پولی) از آن است؛ فاکتورهایی که همگی برای طلا خبرهایی خوش و حمایت کننده محسوب می‌شوند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر