30 خرداد 1399 - 09:56
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن اعلام کرد؛

افزایش تولید و رشد اشتغال با ورود نقدینگی به بازار سرمایه

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن اعلام کرد: با ورود نقدینگی به بازار سرمایه، شاهد افزایش تولید، رشد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصاد در کشور خواهیم بود.
کد خبر : ۱۱۵۲۴۷
خواجه نصیری

محمودرضا خواجه نصیری در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا در خصوص ورود نقدینگی به بازار سرمایه اظهار داشت : ورود نقدینگی به بازار سرمایه بی شک اتفاق خوبی است اما باید به این مساله بپردازیم که آیا سیاست گذاری هایی که منجر به ورود نقدینگی مردم به بازار سرمایه درست است یا خیر اما به هر صورت در این موضوع شکی نیست که جایی بهتر از بازار سرمایه برای سرمایه گذاران وجود ندارد.


اهداف ورود نقدینگی به بازار سرمایه


مدیرعامل تامین سرمایه تمدن به اهداف ورود نقدینگی به بازار سرمایه اشاره کرد و افزود : طبعیتا ورود سرمایه ها به بازار سرمایه اهدافی را به دنبال دارد و به همین دلیل است که با ورود سرمایه های مردم به بازار سرمایه شاهد افزایش تولید، رشد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصاد کشور خواهیم بود.


۸۰۰ هزار کد فعال سهامداری


خواجه نصیری تصریح کرد : به هر حال در این مسیر شاهد برخی کاستی هم هستیم که باید مرتفع شود. اگر در شرایطی که در حال حاضر ۴۰ هزار کد فعال سهامداری در سال های گذشته به ۸۰۰ هزار کد فعال سهامداری تبدیل شده و حتی در عرضه های اولیه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مشارکت می کنند و در سویی دیگر شاخص بورس چندین برابر شده و یا نقدینگی ۸۰ هزار میلیارد تومانی به سمت بازار سرمایه آمده است باید بدانیم این کوچ نقدینگی فقط با هدف گران کردن محصولات در بازار سرمایه آمده یا برای ایجاد تولید و ارتقای آن در این بازار حضور دارد.


توجه بنیادی به شرکت ها


وی افزود : بررسی وضعیت بنیادی شرکت ها در بازار سهام یه عنوان یک اصل همیشگی باید مورد نظر سرمایه‌گذاران قرار بگیرد چرا که به طور کلی سود متشکل از سود بدون ریسک و یا پاداش سهامداری است که یک مبنای علمی دارد به همین دلیل وقتی ما شاهد این هستیم که در بازار سهام شرکت‌هایی با P/E بالا و حتی منفی و یا در وضعیت زیان با رشد قیمت سهام مواجه هستند باید به این فکر کنیم که نقدینگی را در بازار سرمایه به سمت تولید هدایت کنیم.


هدایت صحیح نقدینگی


مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در ادامه گفت و گو با ایبِنا اعلام کرد: به صورت مشخص باید اذعان داشت که پل بین ورود نقدینگی در بازار اولیه و ثانویه برای تامین مالی و توسعه ساخته نشده و یا متناسب با ابعاد حال حاضر بازارهای فعلی ایجاد نشده و در این شرایط شرکت های هلدینگ، صاحب ثروت و سرمایه که دارای توان اجرایی بالا در بازار سرمایه هستند باید بتوانند با استراتژی و برنامه ریزی به فکر هدایت نقدینگی به سمت بازارهای هدف باشند تا به سمت افزایش تولید هدایت شوند.


جایگاه تامین سرمایه تمدن در بازار سرمایه


خواجه نصیری در خصوص جایگاه تامین سرمایه تمدن در بازار سرمایه و نقش آن در جذب نقدینگی ها نیز اظهار داشت : تامین سرمایه تمدن به عنوان بزرگترین تامین سرمایه ها و سوپر مارکت مالی کشور در حوزه ارائه خدمات سرمایه گذاری حضور فعال دارد و با استفاده از سیستم نرم افزاری ibshop توانسته است برای عموم مردم فرصتی را مهیا کند که اگر قصد دارند در سهام یا صندوق سرمایه گذاری کنند از راه های متفاوت نسبت به آن اقدام کنند و به صورت آنلاین فعالیت های خود را مدیریت و بهینه سازی کنند و به صورت نهادینه از مزایای بازار سرمایه استفاده کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر