31 خرداد 1399 - 11:09
یک نماینده مجلس اعلام کرد:

۱۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی قابل کنترل در راه بورس

یک نماینده مجلس اعلام کرد: براساس برآوردها هزار میلیارد تومان نقدینگی به سمت بازار سرمایه حرکت می‌کند که قابل کنترل است.
کد خبر : ۱۱۵۲۹۷
محمدرضا پور ابراهیمی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به انتقاد یکی از مسئولان درباره اینکه اگر نقدینگی به سمت تولید هدایت می‌شد، تورم لجام گسیخته در بازار ارز، طلا و مسکن ایجاد نمی‌شد، گفت: بخش زیادی از سرمایه و نقدینگی در کشور به سمت بازار سرمایه رفته که این بازار در بخش تولید هم هست.


وی افزود: درست است که در بازار ثانویه معاملات در حال انجام است، اما بازار ثانویه ظرفیت تبدیل به بازار اولیه را دارد یعنی افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل همان منابع صورت می‌گیرد و طرح‌های جدیدی هم ارائه می‌شود.


پورابراهیمی تاکید کرد: اولویت‌ها در بازار سرمایه باید برای تشکیل پروژه‌های جدی و افزایش سرمایه شرکت‌ها فراهم شود تا آن بخش مورد نیاز به سمت تولید برود. ‌براساس برآوردها هزار میلیارد تومان نقدینگی به سمت بازار سرمایه حرکت می‌کند که قابل کنترل است.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: اگر بازار سرمایه همین هزار میلیارد تومان را جذب نمی‌کرد، مسلما نقدینگی در جامعه تاثیر منفی‌تری در بازار طلا، ارز و مسکن می‌گذاشت اما بازارهای موازی کار خودشان را انجام می‌دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر