رشد ۲۸۳ هزار واحدی شاخص بورس در ۱۷ روز معاملاتی

شاخص بورس در ۱۷ روز معاملاتی با ثبت بیش از ۲۸۳ هزار واحد رشد، بازدهی ۲۸ درصدی را در این مدت نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.
کد خبر : ۱۱۵۴۰۰
بورس

به گزارش ایبِنا، در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در سومین ماه امسال، در مدت ۱۷روز معاملاتی، تعداد ۱۶۶میلیارد و ۴۰۸میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۷۱۹هزار و ۹۹۹میلیارد ریال در ۲۲میلیون و ۴۱۶هزار و ۷۶۳دفعه مورد در بورس اوراق بهادار معامله قرار گرفته است که نسبت به معاملات اردیبهشت ماه که ۲۳ روز معاملاتی را تجربه کرد به ترتیب حکایت از افت ۲۲، ۳۱ و ۲۶درصدی دارد.


همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می‌دهد در این مدت ۸۴میلیارد و ۴۹۱میلیون سهم به ارزش ۸۶۳هزار و ۲۲۵میلیارد ریال در ۱۰میلیون و ۹۴هزار و ۸۷۸ نوبت در بازار اول و ۷۷میلیون و ۲۱۴هزار سهم به ارزش ۷۹۰هزار و ۳۹۶میلیارد ریال در ۱۱میلیون و ۹۹۱ هزار و ۸۴۴ نوبت در بازار دوم، ۴میلیون و ۵۴۰هزار برگه به ارزش ۴هزار و ۵۳۹میلیارد ریال در ۷۲۵ نوبت در بازار دوم، ۶۵۳هزار قرارداد به ارزش ۹۲۳میلیارد ریال در ۲۲هزار و ۷۰۹نوبت در بازار مشتقه و ۴میلیارد و ۶۹۷میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۶۰هزار و ۹۱۵میلیارد ریال در ۳۰۶هزار و ۶۰۷نوبت مورد معامله قرار گرفته است.


شاخص کل نیز که معاملات امسال خرداد را از ارتفاع ۹۸۶هزار و ۷۵۹واحد آغاز کرده است، در پایان این ماه با ۲۸۳هزار و ۸۶۸واحد رشد، معادل ۲۸.۷۷ درصد افزایش را به ثبت رسانده است. شاخص بازار اول نیز در این مدت با رشد ۲۲۹هزار و ۶۹۱واحدی و شاخص بازار دوم با رشد ۴۸۲هزار و ۵۸۱واحدی به ترتیب ۳۱.۵۸ و ۲۴.۴۶درصد افزایش داشته‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها